Santrauka:
Šiame darbe analizuojamas berniukų skaitymo gebėjimų ugdymas priešmokyklinėje grupėje. Teorinėje darbo dalyje analizuojami Lietuvos ir užsienio šaltiniai apie priešmokyklinio amžiaus berniukų kalbos ypatybės, rengimą skaityti priešmokyklinėje grupėje, pateikiami skaitymo gebėjimų ugdymo aspektai. Empiriniame tyrime siekiama atskleisti pedagogų nuomonę apie priešmokyklinio amžiaus vaikų kalbos ypatumus, gebėjimų skirtumus tarp lyčių, ir berniukų skaitymo gebėjimų ugdymą priešmokyklinėje grupėje. Edukacinio projekto metu, buvo siekiama, sudominti įvairiomis priemonėmis ir per įvairias veiklas, skatinti vaikų norą skaityti.
Tyrimo problema – kaip atsižvelgiant į berniukų kognityvinės raidos ypatybes ugdyti berniukų skaitymo gebėjimus priešmokyklinėje grupėje?
Tyrimo objektas – priešmokyklinio amžiaus berniukų skaitymo gebėjimų ugdymas priešmokyklinėje grupėje.
Tyrimo tikslas – atskleisti berniukų skaitymo gebėjimų ugdymą priešmokyklinėje grupėje.
Tyrimo uždaviniai:
1) teoriškai pagrįsti berniukų skaitymo gebėjimų ypatumus priešmokyklinėje grupėje;
2) atskleisti pedagogų nuomonę apie berniukų skaitymo gebėjimus ir jų ugdymą priešmokyklinėje grupėje;
3) tyrimo rezultatų pagrindu inicijuoti, suplanuoti ir realizuoti edukacinį projektą priešmokyklinio ugdymo įstaigoje X.
Tyrimo duomenys rinkti šiais metodais: mokslinės literatūros analizė, kurios tikslas – pagrįsti berniukų skaitymo gebėjimų ugdymo ypatumus priešmokyklinėje grupėje, apklausa žodžiu, kurios tikslas atskleisti pedagogų nuomonę apie berniukų skaitymo gebėjimų ypatybes ir skaitymo gebėjimų ugdymo priešmokyklinėje grupėje galimybes, tyrimo duomenys analizuoti kokybinės turinio analizės metodu.
Išvados: atlikus tyrimą paiškėjo, kad priešmokyklinėse grupėse pedagogai dažniau atsižvelgia ne į berniukų kognityvines savybes, bet į individualius kiekvieno vaiko gebėjimus. Taip pat neišskiria ugdymo metodų ar strategijų skirtų būtent berniukų skaitymo gebėjimams ugdyti, bet parenka įvairias priemones, pagal individualius vaiko gebėjimus, neišskiriant ar tai berniukas ar mergaitė. Edukacinio projekto metu, sudominome įvairiomis priemonėmis ir per įvairias veiklas vaikus domėtis knygomis,skatinome jų norą skaityti.
Darbą sudaro įvadas, 3 dalys, išvados, rekomendacijos, literatūros sąrašas, priedai.
Pateikiama 11 lentelių, 4 paveikslai, literatūros sąrašą sudaro 40 šaltinių. Iš viso darbe 76 p.
Description:
Identification of the problem / relevance of the research. In this work we attemt to analyze preschool boys' reading ability education. In the tearetical part of this project we analize sources from Lithuania and abroad in preschool boys' language peculiarities and present reading ability education aspects. In the empirical investigation we attempt to disclose teachers' opinion of preschool aged children's language ability peculiarity, ability differences between genders, and boys' reading ability in preschool group. In this educational project we seek to to raise children's desire to read by employing different means and activities. Research problem: how to develop boys reading ability in preschool group according to boys' cognital development features? Research object: preschool boys'reading ability development in preschool group. Research goal: to reveal boys 'reading ability development in preschool group. Research tasks 1) to theoretically justify boys'reading ability peculiarities in preschool group; 2) to reveal the opinion of teachers about boys'reading ability and their development in preschool group; 3) based on research results initiate, plan, and realize educational project in preschool education institution X. Research methods: scientific literature analysis, the purpose of which was to justify boys' reading ability in preschool group; verbal survey, the purpose of which was to reveal the opinion of teachers about boys'reading ability and the possibilities of reading ability development in preachool groups, research data was analized using quality analysis of content method. Conclusions: the research revealed that teachers often take into account not only the boys' cognitive qualities but to every individual child's abilities. Also they do not exclude education methods or strategies particularly to used to boys' reading ability development, instead they use various means according to individual child's abilities, regardless of whether they are a boy of a girl. During educational research we used numerous means and activities to develop children's interest in reading. This work consists of introduction, three parts, conclusion, recommendations, bibliography, appendix. Provided: 11 tables, 4 pictures, bibliography consists of 40 sources. Page count: 76 pages.