Santrauka:
Temos aktualumas. Pasak A. Katinienės (2002), mūsų protėviai gerai išmanydami mažo vaiko raidos ypatumus pastebėjo, kad jo ugdymui netinka nei tiesmukiški moralizavimai, nei fizinės bausmės ar prievarta. Suprato, kad tik per emocinę sritį galima reguliuoti vaiko elgesį, lavinti gebėjimus, skatinti pažintinius poreikius, interesus, formuoti estetinę pasaulėjautą ir kt. Todėl mažų vaikų ugdymui buvo pasitelktos meninės formos – vertybių nešėjos: pasakojamoji, dainuojamoji, smulkioji tautosaka, žaidimai, šokiai, kalendorinės šventės.
Darbo problema – pastebima, kad nyksta tautosakos gyvybingumas. Tautosakos tekstus keičia modernioji dažnai menkavertė literatūra. Kaip sudominti priešmokyklinio amžiaus vaikus tautosakos tekstais?
Darbo objektas - tautosakos tekstų panaudojimo galimybės priešmokyklinio amžiaus vaikų kalbai ugdyti.
Darbo tikslas - atskleisti tautosakos tekstų panaudojimo galimybes priešmokyklinio amžiaus vaikų kalbai ugdyti.
Darbo uždaviniai:
1. Teoriškai pagrįsti tautosakos tekstų panaudojimo galimybes priešmokyklinio amžiaus vaikų kalbai ugdyti.
2. Ištirti tėvų ir pedagogų nuomonę apie tautosakos tekstų panaudojimo galimybes priešmokykliniamio amžiaus vaikų kalbai ugdyti.
3. Parengti ir įgyvendinti edukacinį projektą.
Darbo metodas: Mokslinės literatūros analizė, apklausa raštu ir apklausa žodžiu (interviu)
Išvados. Tyrimo metu buvo pastebėta, kad pedagogai skiria daug dėmesio vaikų kalbos ugdymui pasitelkiant tautosakos tekstus, todėl nepraleidžia progos vaikus supažindinti su tautos vertybėmis, kultūra, ugdo tautiškumą ir meilę savo tautai ir šaliai. Apklausoje dalyvave tėvai mano, kad tautosakos tekstai svarbūs priešmokykliniame amžiuje ir kalbos ugdyme. Taip pat tyrimo metu paaiškėjo kad tėvai labiausiai iš visų tautosakos rūšių vertina pasakas, nes jos lavina visas vaiko kalbos sritis ir teikia mažą reikšmę liaudiškiems žaidimams.
Darbą sudaro: teorinių šaltinių analizė, tiriamoji dalis, edukacinio projekto aprašymas, darbą sudaro 49 puslapiai, 11paveikslų, 1 lentelė, 31 literatūros šaltiniai.
Description:
Topicality. According to A. Katinienės (2002), our ancestors well features a young child development has noted that its development is not suitable for moralise than straightforward than physical punishment or coercion. Realized that only in the emotional area, you can adjust the behavior of the child to develop skills, promote cognitive needs, interests, shape aesthetic worldview and others. the education of young children has been used in the artistic form of the narrative, the values of the vector: Sung, small-scale folklore, games, dancing, calendar holidays Work problem - It is noted that the viability of the disappearing of the folklore. The texts of the modern folklore often replaces the to no value literature. As of interest to the pre-preschool age children folklore texts? Subject Matter - the possibility of the use of folklore texts in the language of the prepreschool-age children develop. The aim – to raveal the possibility of the use of folklore texts in the language of the prepreschool-age children develop. Objectives: 1. to theoretically based on the pre-preschool use of folklore texts, opportunities for children to develop language. 2. to analyse the approach of the pedagogues and parents on the opportunities of children folklore texts in the language of the pre-preschool-age children develop. 3. to plan and to implement the educational science project. Applied methods: academic literature analysis, questionnaire (writing), survey (orally) Conclusions: The research has revealed pedagogue shall pay particular attention to the education of children the language through folklore texts, so the chance of children with stable the nation's values, culture, build natianality, and love your people and country. The parents who participated in the survey believe that the texts of important pre- preschooler century folklore and language education. The investigation also revealed that parents most of all sorts of fairy folklore welcomes as they develop all areas of a child's language and provides little value in folks games. The Thesis consists of: analysis of literature sources, research, description of the educational science project, 49 pages, 11 figures, 1 tables, total: 31 sources of literature.