Santrauka:
Ankstyvoji vaikystė yra imliausias amžiaus tarpsnis, o kartu ir svarbiausias ir labiausiai pažeidžiamas laikotarpis kiekvieno žmogaus gyvenime. Vaiko adaptacija ikimokyklinio ugdymo įstaigoje gali būti trijų tipų: lengva, vidutinio sunkumo ir sunki. Vaikų ugdytojais tampa ir šeima, ir pedagogai. Svarbu suprasti, kurie šeimos ir darželio gyvenimo bei veiklos komponentai labiausiai gali paveikti vaiko asmenybę bei ugdymąsi. Kaip vieną labiausiai paveikiantį vaiko asmenybę komponentą vertėtų išskirti žaidimus. Tai ankstyvojo amžiaus vaikų specifinė veikla, galinti paspartinti socializacijos procesus. Žaidimai kaip kasdienė veikla vaiko gyvenime, užima labai svarbią vietą visame asmenybės ugdyme, yra plačiai aptariami pedagogų ir psichologų darbuose (Aramavičiūtė, Jasiūnaitė, 2011).
Tyrimo objektas. Žaidimas, kaip lengvinanti ankstyvojo amžiaus vaikų adaptacijos priemonė.
Tyrimo tikslas. Atskleisti žaidimų įtaką ankstyvojo amžiaus vaikų adaptacijai ikimokyklinio ugdymo įstaigoje.
Tyrimo uždaviniai:
1.Teoriškai paaiškinti žaidimų įtaką ankstyvojo amžiaus vaikų adaptacijai ikimokyklinio ugdymo įstaigoje.
2.Nustatyti žaidimų įtaką ankstyvojo amžiaus vaikų adaptacijai empirinio tyrimo metu.
3.Tyrimo rezultatų pagrindu suplanuoti ir realizuoti edukacinį projektą lopšelyje-darželyje „X“.
Tyrimo metodai. Mokslinės literatūros analizė, siekiant teoriškai atskleisti žaidimų įtaką ankstyvojo amžiaus vaikų adaptacijai. Apklausa (žodžiu) - pusiau struktūruotas interviu taikytas siekiant nustatyti žaidimų įtaką ankstyvojo amžiaus vaikų adaptacijai.
Tyrimo metu atskleista: žaidimai persipynę su visa vaikų raida, tobulėjimu ir ugdymu/-si. Žaidimas vaiko gyvenime atlieka daugybę svarbių funkcijų, kartu teikdamas ir džiaugsmą bei pasitenkinimą. Ankstyvojo amžiaus vaikų adaptacijai žaidimų įtaka didelė ir neginčijama. Žaidimai - tikrai veiksminga ankstyvojo amžiaus vaikų adaptacijos lengvinimo priemonė, tą patvirtino visi tyrimo dalyviai. Taip pat įsitikinta ir pastebėta, kad adaptacijai žaidimų daroma įtaka yra nepakeičiama ir reali.
Darbą sudaro: santrauka lietuvių bei anglų kalbomis, įvadas, teorinė dalis, tiriamoji dalis, edukacinio projekto aprašymas, išvados, literatūros sąraše 28 šaltiniai, darbo apimtis – 42 puslapiai, darbe yra 11 lentelių, 1 paveikslas, 4 priedai.
Description:
Introduction - early childhood is the most important and intensive part in every human’s life. Children’s adaptation in pre-school institution can be classified according to three categories: easy, medium difficult and difficult. Teachers and parents can be children’s educators, but it is very important to understand which components from family and pre-school education affect children’s personality and development most of all. One of key element for children’s personal development is game. It is early age children’s specific activity which can accelerate social skills. Games play an important role in children’s daily life and it is widely discussed in academic field (Aramavičiūtė, Jasiūnaitė, 2011). The aim of the paper is to reveal the influence of games for early age children’s adaptation in preschool institution. can be used as an adaptation measure in early children’s age. The object of the paper – game as a soothing means for early age children’s adaptation. Objectives of the paper: 1. To explain in theory the influence of games for pre-school age children’s adaptation in preschool education institution. 2. To determine the influence of games on early age children’s adaptation during the empirical study. 3. To plan and implement an educational project based on the revealed findings of empirical study. Research methods – analysis of scientific literature in order to determine the influence of games on early age children’s adaptation. Semi-structured interviewing was used to determine the impact of games on early age children’s adaptation. Conclusions – this research revealed that games have great impact on children’s development. Games in children’s daily life perform a lot of important functions, including joy and satisfaction. Games can be used effectively to improve children’s adaptation skills as it was approved by research participants. Also, research showed that the influence of games is real and irreplaceable. Structure of the paper – summary in Lithuanian and English languages, introduction, theory, research, description of an educational project, conclusions. Number of pages – 42, including 11 tables, 1 figure, 4 annexes, literature list of 28 sources.