Santrauka:
Temos aktualumas/naujumas.
Šiame skaitmeniniame amžiuje labai svarbu ištirti skaitmeninių priemonių panaudojimo galimybes ir šių priemonių poveikį vaikų kalbos ugdymo/si procese, akcentuojant šių priemonių patrauklumą ir įdomumą vaikams. Skaitmeninių priemonių panaudojimo galimybių ribotumai bei tyrimų šia tema stoka, skatina labiau gilintis į šią temą, tad tai lemia šio darbo problemos naujumą ir aktualumą.
Tyrimo tikslas – atskleisti skaitmeninių priemonių panaudojimo galimybes priešmokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymui.
Tyrimo objektas – skaitmeninių priemonių panaudojimo galimybės priešmokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymui.
Tyrimo uždaviniai:
1. Teoriškai pagrįsti priešmokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymo ypatumus.
2. Teoriškai pagrįsti skaitmeninių priemonių panaudojimo galimybes priešmokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymui.
3. Atlikti tyrimą „Kalbos ugdymas, pasitelkiant skaitmenines priemones priešmokykliniame amžiuje“ ir pristatyti rezultatus.
4. Tyrimo rezultatų pagrindu suplanuoti ir realizuoti edukologinį projektą bei pateikti rekomendacijas pedagogams.
Išvados:
1. Atlikus literatūros analizę galima teigti, kad priešmokyklinio amžiaus vaikams yra labai svarbu girdėti taisyklingą kalbėseną, tai lemia tolesnius ugdymo/si rezultatus.
2. Teigiama, kad skaitmeninių technologijų pasirinkimas yra gana platus, tačiau programų, kurios lavintų priešmokyklinio amžiaus vaikų kalbą, yra nedaug.
3. Tyrimas atskleidė, kad skaitmeninių priemonių panaudojimas priešmokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymui/si padeda lengviau sudominti juos veikla bei lavinti komunikavimo kompetenciją.
4. Atlikus edukologinį projektą buvo pastebėta, kad vaikai labiau susidomi veiklomis, kuriose yra naudojamos skaitmeninės priemonės.
Description:
Identification of the problem / relevance of the research
In this digital age, it is very important to explore the possibilities of using digital tools and the impact of these tools on the process of developing children's language, emphasizing the attractiveness and interest of children in these activities. The limitations of the use of digital tools and the lack of research on this topic encourage a deeper insight into this topic, which determines the novelty and relevance of the problem of this work.
The aim/goal of the paper is to reveal digital tools usage possibilities of preschool children’s language development.
The subject of the paper: digital tools usability of preschool children's language development.
Objectives of the paper:
1. To substantiate in theory the peculiarities of the language development of preschool children’s. 2. To substantiate in theory the digital tools usage possibilities for the development of the language of pre-school children’s. 3. To perform a study on "The development of the language by applying digital tools in the preschool age" and present the results. 4. To plan and implement an educational project and to make recommendations to educators based on the results of the research.
Conclusions: 1. The analysis of the literature suggests that for preschool age children are very important to hear the correct way of speaking, it leads to further learning outcomes. 2. It is argued that digital technology selection is quite extensive, but the programs that uplift of preschool age children language is limited. 3. The study revealed that the use of digital tools for preschool children's language development helps to engage them in activities and develop communication competence. 4. After the educational project it has been observed that children are more interested in activities which use digital tools.