Santrauka:
Šiame darbe analizuojamas bendrosios priešmokyklinio ugdymo programos realizavimas M. Montessori metodu dirbančiose grupėse. Teorinėje darbo dalyje pristatoma M. Montessori filosija, aplinka, priemonės, vaikų vertinimas, priešmokyklinį ugdymą/-si reglamentuojantys dokumentai, ugdytinos vaikų kompetencijos. Empyrinėje šio darbo dalyje atskleista pedagogų nuomonė apie bendrosios priešmokyklinio ugdymo programos realizavimą M. Montessori metodu dirbančiose grupėse. Atsižvelgiant į gautus empyrinio tyrimo rezultatus, edukacinio projekto metu skatintas vaikų fizinis aktyvumas per atradimus.
Tyrimo problema – kaip dirbant M. Montessori pedagogikos principais ir M. Montessori priemonėmis užtikrinti visų kompetencijų įgyjimą?
Tyrimo objektas – bendrosios priešmokyklinio ugdymo programos realizavimas M. Montessori metodu dirbančiose grupėse.
Tyrimo tikslas – atskleisti bendrosios priešmokyklinio ugdymo programos realizavimą M. Montessori metodu dirbančiose grupėse.
Tyrimo uždaviniai:
1. Teoriškai pagrįsti M. Montessori metodikos principus, priemones, aplinką, priešmokyklinio ugdymo sampratą, priešmokykliniame amžiuje įgytinas kompetencijas.
2. Nustatyti pedagogų nuomonę apie bendrosios priešmokyklinio ugdymo programos realizavimą M. Montessori metodu dirbančiose grupėse.
3. Tyrimo rezultatų pagrindu, planuoti, realizuoti edukacinį projektą „ XXX“ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje.
Metodai:
Mokslinės literatūros analizė, kurios tikslas atskleisti bendrosios priešmokyklinio ugdymo programos realizavimą M. Montessori metodu dirbančiose grupėse. Apklausa (žodžiu), kurios tikslas atskleisti pedagogų nuomonę apie Bendrosios priešmokyklinio ugdymo programos realizavimą M. Montessori metodu dirbančiose grupėse.
Išvados: apklausos (žodžiu) metu buvo išsiaiškinta, kad pedagogai mažiausiai atkreipia dėmesį į vaikų sveikatos saugojimo kompetenciją (fizinis aktyvumas), nes priešmokyklinio ugdymo pedagogės daugiausia dėmesio skiria kitų kompetencijų plėtojimui bei Montessori grupės šiuo metu neturi fizinio aktyvumo pedagogės. Atsižvelgiant į tai buvo planuojamas ir realizuojamas edukacinis projektas, kurio metu vaikai lavintų fizinį aktyvumą, patirtų džiugias akimirkas.
Darbą sudaro: įvadas, trys dalys, išvados, rekomendacijos, literatūros sąrašas, priedai. Darbe pateikiama 5- ios lentelės, 3 – eji paveikslai, literatūros sąraše 24 šaltiniai . Darbą sudaro 45 p.
Description:
This paper analyses the implantation of the general pre – school education programme in groups using the M. Montessori Method. The theoretical part of the paper presents the philosophy of M. Montessori, environment, measures, assasmet of children, documents regulating pre – schools education, and childrens competences to be developed. The empirical part of the theses reveals educators’ opinion on the implementation of the general pre – school programme in groups using the M. Montessori method. According to the results of the empirical study, children’s physical activity was encouraged throught exploration during the educational project. Research problem: how to guarantee the acquisition of all competences when working with Montessori-based educational principles and measures? Research object: implementation of the pre-school educational programme in groups using the Montessori Method. Research objective: to reveal the implementation of the pre-school education programme in groups using the Montessori Method. Research tasks: 1. Provide a theoretical foundation for the methodological principles of Montessori, measures, environment, conception of pre-school education, competences to be developed at preschool age. 2. Establish educators’ opinion on the implementation of the pre-school education programme in groups using the Montessori Method. 3. To plan and implement the educational project „XXX” at a pre-school educational institution. Research methods: analysis of scientific literature, which aims to reveal the implementation of the general pre-school education programme in groups using the Montessori Method. Interview which aims at determining the educators’ opinion on the implementation of the general preschool education programme in groups using the Montessori Method. Conclusions: The interview has revealed that educators pay the least attention to children’s health prevention competences (physical activity), as pre-school educators mostly pay attention to the development of other competences, and the fact that Montessori groups currently have no educator in charge of physical activity. In relation to this, an educational project was planned and implemented, during which children would develop physical activity and experience happy moments. The volume of paper: 3 chapters. Number of pages – 45, including 5 tables, 3 figures, literature list 24 sources.