Santrauka:
Temo aktualumas/naujumas.
Naujausi tyrimai patvirtina, kad emocinių įgūdžių turintys vaikai yra laimingesni, labiau savimi pasitiki, jiems geriau sekasi mokykloje. Svarbu ir tai, kad šie įgūdžiai padeda mūsų vaikams tapti atsakingais, rūpestingais ir veiksmingai dirbančiais suaugusiais (Lawrence, 2008), o kai kurie autoriai daro išvadas, kad tradicinis intelektas tik 20 proc. prisideda prie sėkmės, kurią asmuo gali pasiekti (Merlevede, 1997).
Problema.
Pastaruoju metu imta nemažai kalbėti apie emocinį intelektą. D. Goleman (1995) teigia, kad beveik 90 proc. būtinų gebėjimų sėkmei pasiekti yra socialinio ir emocinio pobūdžio, o tokių gebėjimų lavinimas nuo mažens turi didelę reikšmę žmogaus klestėjimui ir gerovei.
Baigiamojo darbo objektas – trejų – ketverių metų amžiaus vaikų emocinio intelekto ugdymas šeimoje.
Tikslas – atskleisti trejų – ketverių metų amžiaus vaikų emocinio intelekto ugdymo galimybes šeimoje.
Uždaviniai:
1. Pagrįsti trejų – ketverių metų amžiaus vaikų emocinio intelekto ugdymo galimybes šeimoje.
2. Atlikti emocinio intelekto ugdymo šeimoje tyrimą.
3. Tyrimo rezultatų pagrindu suplanuoti ir realizuoti adukologinį projektą bei pateikti rekomendacijas tėvams, kaip tikslingiau ir geriau ugdyti vaikų emocinį intelektą.
Išvados:
1. Pastebėta, kad tėvai, užsiimdami vaikų emocinio intelekto ugdymu, turėtų leisti savo atžaloms daugiau bendrauti su bendraamžiais ir kitais suaugusiaisiais, turėtų leisti vaikui pačiam rasti problemų sprendimus ir jokiais būdais nepulti atlikti užduoties už patį vaiką.
2. Atlikus tyrimą galima teigti, kad trejų – ketverių metų amžiaus vaikų tėvai, turi pakankamai informacijos apie emocinį intelektą ir yra linkę pakankamai tikslingai jį ugdyti.
3. Atlikus edukologinį projektą buvo pastebėta, kad vaikai sugeba tikslingai atpažinti ir įvardinti įvairias emocijas ir netgi jas pavaizduoti mimika ir rankų judesiais.
Description:
Relevance of the research. The newest research confirms, that children who has a developed emotional intelligence are happier, more confident and are more successful in school activities. It is very important that these skills help our children to become more responsible, caring and successfully working adults (Lawrence, 2008), and some authors states, that traditional intelligence affect's only 20 percent to the success, that a person can achieve (Merlevede, 1997). Identification of the problem. In recent years the topic of emotional intelligence is becoming more and more common. D. Goleman (1995) states, that about 90 percent of necessary skills to succeed are social and emotional character, and that the development of such skills from a young age is crucial for human prosperity and well-being. The goal of the paper is to reveal emotional intelligence training for children from 3 to 4 years old at home. Objectives of the paper: 1. Substantiate emotional intelligence training for children from 3 to 4 years old at home. 2. Research about emotional intelligence at home. 3. To plan an educational project and give recommendations for parents on how to educate children emotional intellect, make better and more targeted emotional intellect training possibilities. Research methods: analysis of scientific literature, questionnaire, pedagogical observation. Conclusions: 1. Parents should let their children associate more with their peers and other adults, to figure out their problems and find a solution on their own. 2. Research states that parents of children aged three to four have enough information about emotional intelligence and are able to use it in children's development. 3. Children are capable of recongnizing and naming different emotions, impersonating it with body language.