Santrauka:
Temos aktualumas. Dėmesys labai svarbi individo savybė, padeda atrinkti iš visos informacijos tai, kas konkrečiu metu yra svarbiausia. Nors dėmesys buvo pradėtas tirti psichologijos klasikų dar devynioliktajame amžiuje, iki šiol kyla daug diskusijų klausimais: kas yra dėmesys, kokia dėmesio įtaka informacijos apdorojimui, kuo skiriasi dėmesio reikalaujantys ir automatiniai informacijos apdorojimo procesai. Dėmesio sąvoka nėra lengva apibūdinti dar ir todėl, kad ji apibūdina keletą aspektų (Martišius, 2006).
Darbo problema. Kaip efektyvinti 5-6 metų vaikų dėmesio lavinimo galimybes ikimokyklinio ugdymo įstaigoje
Darbo objektas – 5-6 metų vaikų dėmesio lavinimas
Darbo tikslas – atskleisti 5-6 metų vaikų dėmesio lavinimo ypatumus ikimokyklinio ugdymo įstaigoje.
Darbo uždaviniai:
1. Teoriškai pagrįsti 5-6 metų vaikų dėmesio lavinimo svarbą ikimokyklinio ugdymo įstaigoje.
2. Išsiaiškinti pedagogų požiūrį į 5-6 metų vaikų dėmesio lavinimo ypatumus ikimokyklinio ugdymo įstaigoje.
3. Nustatyti 5-6 metų vaikų dėmesio koncentracijos lygį.
4. Suplanuoti ir įgyvendinti edukologinį projektą.
Darbo metodai: mokslinės literatūros analizė, apklausa žodžiu (interviu), testavimas.
Išvados. Vaikų dėmesio lavinimui yra labai svarbūs pedagoginėse sistemose ugdymo principai, kurie įtakoja vaiko motyvaciją ir susidomėjimą veikla. Daugelio ikimokyklinio ugdymo įstaigų programų pagrindą sudaro alternatyvių ugdymo sistemų M. Montessori, Valdorfo, Emilio Reggio, „Gera pradžia“, Kūrybinio – kompleksinio ugdymo idėjos. Ikimokyklinio ugdymo įstaigų ugdymo programose nėra numatyta konkrečių veiklų dėmesio lavinimui, ugdomoji veikla yra vientisas procesas ir vyksta integruotai.
Darbą sudaro: teorinių šaltinių analizė, tiriamoji dalis, edukologinio projekto aprašymas, darbą sudaro 59 puslapiai, 3 paveikslai, 4 lentelės, 26 literatūros šaltiniai.
Description:
Topicality. Focus on a very important characteristic of the individual, helps to select from all of the information is what is most important at any given time. Although the focus was launched to investigate the psychology of devynioliktajame century classics yet, so far there is a lot of debate: what is the focus, which focus on the impact on the processing of information, different emphasis on requiring and automatic information treatment processes. The concept is not easy to describe the attention because it describes several aspects of (Martišius, 2006). Work problem – how to improve the 5-6 years-old childrens atention development in preschool education institutions. Subject Matter – the 5-6 years-old childrens atention development. The aim - to raveal the 5-6 years-old childrens atention development in preschool education institutions. Objectives: 1. to theoretically based on the 5-6 years-old childrens atention development in preschool education institutions. 2. to analyse the approach of the pedagogues the 5-6 years-old childrens atention development in preschool education institutions. 3. Identify 5-6 years-old childrens concentration level. 4. to plan and to implement the educational science project. Applied methods: academic literature analysis, survey (orally), testation. Conclusions. The focus of the education of children is very important to all the principles of education systems, which affects the child's motivation and interest in the activity. Many of the preprimary program is based on alternative education systems. Montessori, Waldorf, Reggio Emilio, "a good start" in a complex, creative curriculum ideas. Preshool education programs are not provided for in the specific activities to focus on education, development activity is a continuous process and is carried out in an integrated manner. The Thesis consists of: analysis of literature sources, research, description of the educational science project, 47 pages, 3 figures, 4 tables, total: 26 sources of literature.