Santrauka:
Temos aktualumas ir problema. Apie ikimokyklinio ugdymo įstaigų mišrių grupių sudėtį diskutuojama nedaug, žinios apie mišraus amžiaus grupių paplitimą įvairiose šalyse, visais laikais, buvo labai menkos. Dažniausiai mokslinėje literatūroje aprašomos ir nagrinėjamos grupės, kuriose integruoti turintys specialiųjų ugdymo/-si poreikių ar gabūs vaikai, tačiau apie skirtingo amžiaus vaikų ugdymą/-si vienoje grupėje kalbama rečiau. Naujoji vaikų ugdymo/-si grupėje patirtis liudija, kad vaikai heterogeninėse grupėse, darželio aplinkoje gali sėkmingai, sąveikaudami su kitais, mokytis bendruomeninio gyvenimo, plėsti tarpusavio susitarimo galimybes bei įgyti socialinės patirties
Nors ikimokyklinio ugdymo įstaigose mišrių grupių daug, tačiau tokių grupių vidaus aplinka ne visada atitinka kiekvieno vaiko individualius poreikius orientuojantis į daugumą toje grupėje.
Tyrimo objektas. Ikimokyklinio ugdymo įstaigos aplinkos kūrimo ypatumai mišraus amžiaus vaikų grupėse.
Tyrimo tikslas. Atskleisti ikimokyklinio ugdymo įstaigos aplinkos kūrimo ypatumus mišraus amžiaus vaikų grupėse.
Tyrimo uždaviniai.
1. Teoriškai išnagrinėti ikimokyklinio ugdymo įstaigų aplinkos ypatumus, kurioje ugdomi mišraus amžiaus vaikai.
2. Atlikti ikimokyklinio ugdymo įstaigos aplinkos kūrimo ypatumus mišraus amžiaus vaikų grupėse tyrimą; pateikti tyrimo rezultatus.
3. Tyrimo rezultatų pagrindu suplanuoti ir realizuoti edukacinį projektą ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje.
Tyrimo metodai.
1. Mokslinės literatūros analizė, kurios tikslas atskleisi grupės aplinkos kūrimo ypatumus mišraus amžiaus vaikų grupėse.
2. Apklausa (žodžiu), skirta išsiaiškinti pedagogų požiūrį į ikimokyklinio ugdymo įstaigos aplinkos kūrimo ypatumus mišraus amžiaus vaikų grupėse.
Darbą sudaro: anotacija lietuvių ir anglų kalbomis, įžanga, 3 dalys (teorinė, tiriamoji ir projektinė dalis), išvados, rekomendacijos, literatūros sąrašas ir priedai. Puslapiai – 55.
Description:
Identification of the problem / relevance of the research. It was observed that the composition of mixed groups of pre-school educational institutions is not discussed frequently. Mostly, scientific literature describes and analyzes the groups that integrate children with special educational needs or talented children, however it rarely discuss the education of children of different ages in one group. The new experience in the children's education group shows that children in heterogeneous groups in the pre-school environment can successfully interact with others, learn community life, expand the possibilities of mutual agreement and acquire social experience. The new experience of the children's education group shows that children in heterogeneous groups in the environment of pre-school can successfully interact with others, learn community life, expand the possibilities of mutual agreement and acquire social experience. Although there are many mixed groups in pre-school education institutions, yet the internal environment of such groups does not always satisfy to the individual needs of each child because of focusing on the majority of that group. Research object. Peculiarities of the environment development in the pre-school educational institutions in the mixed-age group of children. Purpose of the research. To reveal peculiarities of the environment development in the pre-school educational institutions in the mixed-age group of children. Research tasks. 1. To examine theoretically the peculiarities of the environment of pre-school education institutions, in which mixed-age children are educated. 2. To do the research of the peculiarities of the environment development in the pre-school educational institutions in the mixed-age group of children; submit the results of the research. 3. On the basis of the results of the research, to plan and implement the educational project in the pre-school educational institution. Research methods. 1. Analysis of the scientific literature, the purpose of which is to reveal the peculiarities of creating a group environment in the group of mixed-age children. 2. The survey (verbal) is intended to clarify the attitude of educators towards the peculiarities of the environment development in the pre-school educational institutions in the mixed-age group of children.
The work consists of: annotation in Lithuanian and English, introduction, 3 parts (theoretical, research and project part), conclusions, recommendations, references and annexes. Pages – 55.