Santrauka:
Mano baigiamojo darbo tema – UAB „Rūta“ pakuočių dizainas. Šia tema buvo sukurta vienos konstrukcijos, bet kintančių grafinės išraiškos pakuočių sistema su apibendrinančiu maišeliu, kaip pasiūlymas atnaujinti esamas UAB „Rūtos“ saldainių fabriko dražė saldainių pakuotes.
Pradedant kurti saldainių pakuočių dizaino pasiūlymą iš pradžių buvo išanalizuota UAB „Rūtos“ fabriko istorija, esama produkcija, jos pakuočių dizainai. Taip pat išanalizuota šokoladas ir dražė saldainiai, gamintojo ir vartotojo poreikiai, pakuočių skirstymas, rūšiavimas, perdirbimas, dizaino įtaka pakuotei bei spaudos ir pospaudyminiai darbai.
Analizuojant pakuotės dizaino įtaką vartotojui paaiškėjo, jog pakuotės grafika yra labai svarbi pirkėjui renkantis produktą. Pakuotė turi sudominti ir pritraukti vartotoją, nurodant produkto pranašumus bei išskirtinumą, suteikti informacijos apie produktą. Tinkamas pakuotės dizainas padeda ne tik atkreipti pirkėjo, bet ir gali sustiprinti pačios prekės teikiamą malonumą.
Pagrindinis šios pakuočių sistemos grafinio dizaino tikslas – perteikti saldainių skonį per tam tikrą grafinę raišką, suteikti teigiamų emocijų. Dražė saldainiai, kuriems buvo kurta pakuotė, yra natūralūs, išlaikę savo vitaminus ir gerąsias savybes. Kadangi tai uogos ir vaisiai, inspiracijos ieškota gamtoje. Taip kilo idėja pritaikyti lenkto kampo lapo fragmentą pakuotės dangteliui ir gėlės išsiskleidimo principą pakuotės apatiniai daliai.
Pagrindine pakuotes grafika buvo pasirinkta laisvai piešti vaisiai ir uogos, nes tai perteikia UAB „Rūtos“ produktų gaminimo principą bei kokybę. Taip pat laisvai piešta grafika suteikia žaismingumo ir patrauklumo pakuotei. Uogų ir vaisių grafiką papildo linijos bei deformuoti lašeliai, kurie suteikia judėjimo emociją. Tai tarsi parodo, kad saldainiai viduje yra nepraradę savo vitaminų ir kitų gerųjų medžiagų, tarsi sprogsta nuo jų. Papildomai naudoti ir netaisyklingos formos apskritimai, kurie yra skirtingų atspalvių. Netaisyklingi apskritimai - tai saldainiai, esantys pakuotės viduje. Kiekvienam skoniui pritaikyta skirtinga spalvų gama. Atsiveriančios dėžutės viduje taip pat panaudoti grafiniai piešiniai. Atidaroma dėžutė atsiveria tarsi skonių ir nuotaikos oazė.Taip pat sukurtas pakuotes apibendrinantis maišelis.
Baigiamajame darbe pateikiamas aiškinamasis darbas, keturi grafiniai plančetai 75x100 cm., šeši pakuočių maketai su skirtingomis grafikomis ir vienas maišelio maketas.
Description:
The theme of my final thesis – JSC
“Rūta“ packaging design. This topic idea
was invented as a an offer to renew the
current JSC “Rūta“ sweets factory dragee
candy packaging. The usage of a single
construction, but diverse graphical expressions system, as the new packaging design theme.
In order to begin the creation of the
new packaging design the first thing that
was done, was the analysis of the JSC
“Rūta“ sweets factory history throughout
the years, the current production, and the
packaging design the factory uses at the
time. Moreover, the details such as the taste of the chocolate and dragee, the needs
of the manufacturer as well as the consumer , the distribution and recycling of the
packaging itself, the influence of the packaging design to the process of making
were included in the overall initial analysis.
After analysing all the information
at hand, there was a conclusion, that the
graphics of the packaging is the most important aspect when a consumer chooses
a product. The main goal of the packaging
itself is to draw attention towards itself while clearly showing the pros and the uniqueness of the product, as well as other important information about the commodity. A
successful packaging design aids not only
to attract the attention of the buyer, but
it can also enhance the enjoyment of the
goods provided inside.
The fundamental aim of the new
packaging design system – is to portray
the flavor of the candy though the graphic
expression while ensuring a positive emotion. Dragee candy, the main aim of the
new packaging design creation, are natural, full of vitamins other good qualities.
Since these are fruits and berries, the inspiration for the graphical and constructional
choices came from the nature itself. That is
the main source to the idea of using a folded leaf fragment to the cover of the packaging, and the act of the unfolding flower
for the lower half of the package construction.
The primary graphical choice of the
new packaging are the free hand drawn
fruits and berries, because that conveys
the JSC “Rūta“ principal of their products
making and quality in the best way possible. Likewise a hand drawn, free graphics
adds to the playfulness and appeal of the
packaging. The lines, and distorted drops
that are the addition to the berries and
fruits part of the graphics adds up as a moving, always flowing around impression. This
imparts the fact, that the candy inside still
maintains all the good materials, and vitamins inside them, and are almost bursting
from all the nutritional value. As an additional graphical element there is also irregular
shaped circles obtaining different shades
of colors. The abnormal circles – these are
the sweets resting within the packaging
and every flavor has its own color scheme. The inside of the unfolding part of the
packaging is also decorated with graphical drawings, which opens up as the oasis
of different tastes and tempers. Equally the
project includes a design of a resumptive
purse for the smaller packages.
The final work consists of the thesis
work, four representing placard that come
in sizes of 75x100cm. , six packaging models that varies in several graphical designs
and one purse model.