Santrauka:
Ekologinei situacijai prastėjant, svarbu stengtis švelninti galimas pasekmes. Tarp įvairių, dėl žmogaus veiklos, ekologiją trikdančių veiksmų, atliekų generavimas užima svarbią vietą. Vien Europos Sąjungoje per metus yra sugerneruojama iki 250 mln. tonų atliekų, iš kurių dalis keliauja į sąvartynus, kur išskiria metano dujas bei teršia orą ir vandenį, dalis yra deginama, dėl to didėja CO2 emisija. Ir tik mažesnė dalis yra rūšiuojama. Labai svarbu, kad visuomenė būtų atsakinga ir ieškotų būdų mažinti planetai daromą žalą.
Visame pasaulyje ir Lietuvoje žmonės buriasi į bendruomenes socialiniuose tinkluose, vedami motyvacijos stabdyti gamtos taršą ir kovoti su atliekų pertekliaus problema. Tobulėjant technologijoms ir augant mobiliųjų aplikacijų populiarumui, jos tampa efektyvia priemone skatinti naudotojus rūpintis ekologija. Aplikacijų rinkoje yra platus pasirinkimas ekologines problemas sprendžiančių aplikacijų, tačiau dauguma jų yra skirtos JAV ir kitų šalių gyventojams ir nėra pritaikytos naudoti Lietuvoje. Šiame darbe iškeliamas klausimas: koks turėtų būti atliekų pertekliaus problemą sprendžiančios mobiliosios aplikacijos dizainas ir vizualinis identitetas, kad skatintų vartotojus ją aktyviai naudoti? Suformuluota baigiamojo darbo tema – „Mobiliosios aplikacijos „Norma“ dizainas atliekų problemai spręsti“
Šiame darbe iškeltas tikslas sukurti dizainą mobiliosios aplikacijos, skirtos atliekų pertekliaus problemai spręsti. Tikslui pasiekti buvo suformuoti uždaviniai: aptarti ekologijos ir atliekų utilizavimo situaciją pasaulyje, išanalizuoti mobiliųjų aplikacijų dizaino tendencijas ir rekomendacijas, išanalizuoti ekologiją atskleidžiančių simbolių grafinį vaizdavimą ir galiausiai sukurti mobiliosios aplikacijos „Norma”, skirtos atliekų pertekliaus problemai spręsti, vizualinį identitetą.
Analizuojant įvairius literatūros šaltinius buvo išskirtos rekomendacijos mobiliųjų aplikacijų dizainui, kuriose aprašomi žmonių psichologiniai ir fiziologiniai poreikiai mobiliųjų aplikacijų naudojimui. Sužinota, kad aplikacijų dizainas turėtų būti paprastas, neperkautas, rasti nurodymai dėl sunkiau pasiekiamų vietų ekrane, kuriose spaudžiamų elementų būti neturėtų.
Darbo tyriminėje dalyje išanalizuota vaizdinė medžiaga. Ieškant vaizdų pagal raktažodžius „ecology graphic symbol” (liet. ekologiniai grafiniai simboliai) ir „ecology logo (liet. ekologinis logotipas)“, atrasta, kad lapelio grafika ir žalia spalva yra paieškos rezultatų viršuje.
Darbą įkvėpė šūkis “mažink, panaudok, rūšiuok”. Remiantis šiais principais buvo kuriamas dizainas mobiliajai aplikacijai, kuri skatintų atsakingai vartoti, dalintis, bei rūšiuoti. Sukurtas paprastas dizainas mobiliajai aplikacijai, kurį papildo stilizuoto lapo formos prekės ženklas, žalios ikonos ir žalio ornamento vizualinis identitetas.
Description:
As the ecological situation deteriorates, it is important to try to mitigate the possible consequences. Among the various activities that disrupt the environment due to human activities, waste generation occupies an important place. The European Union alone generates up to 250 million tons of municipal waste a year. Big part of the waste goes to landfills, where it emits methane gas and pollutes air and water, the other part is incinerated, which contributes to CO2 emissions. And only a smaller part is recycled. It is vital that society is responsible and finds ways to reduce the damage done to the planet.
All over the world and in Lithuania, people gather in social networks, motivated to stop the pollution of nature and fight the problem of waste. With the development of technology and the growing popularity of mobile applications, they are becoming an effective instrument of encouraging users to care about the environment. There is a wide selection of apps that solve ecological problems in the application market, but most of them are intended for the population of the USA and other countries and are not adapted for use in Lithuania. This paper raises the question: what should be the design and visual identity of a mobile application that addresses the problem of waste in order to encourage consumers to use it actively? The topic of the final work is formulated – "Design of the mobile application "Norma " to solve the problem of waste".
In this work, the aim was to design a mobile application to solve the problem of waste overflow. The aim was to discuss the situation of ecology and waste utilization, to analyze the design trends and recommendations of mobile applications, to analyze the graphical representation of ecological symbols and finally to create a visual identity for the mobile application “Norma”, which would help to solve the waste problem.
The analysis of various literature sources highlighted recommendations for the design of mobile applications, which describe the psychological and physiological needs of people for the use of mobile applications. It has been learned that the design of applications should be simple, not overwhelmed, instructions have been found for hard-to-reach places on the screen where there should be no clickable items.
Visual material is analyzed in the research part of the work. Searching for the keywords 'ecology graphic symbol' and 'ecology logo' found that the leaflet's graphics and green color are at the top of the search results.
The work was inspired by the slogan "reduce, reuse, recycle". Based on these principles, a design was developed for a mobile application that would encourage responsible use, sharing, and sorting for recycling. It has been developed the simple design for mobile application, complemented by a stylized leaf-shaped brand, a green icon and a visual identity of a green ornament.