Santrauka:
Tyrimo aktualumas.
Vaikams, turintiems individualiųjų ugdymo(si) poreikių ir jų tėvams tenka susidurti ne tik
su ugdymo įstaigos nepakankamu pasirengimu ugdyti tokių poreikių turintį vaiką, bet ir su
visuomenėje vyraujančia nuomone apie šių vaikų ugdymą bendrojo lavinimo ugdymo įstaigose,
gyvuojančiais mitais bei stereotipais, kurie neretai atsikleidžia ir grupės vaikų tėvų požiūriuose.
Nors Lietuvos ir užsienio šalių tyrėjai daug dėmesio skiria vaikų, turinčių individualiųjų ugdymo(si)
poreikių ugdymo analizei, šių vaikų ir jų mokytojų patiriamų sunkumų išgryninimo bei tėvų potyrių
analizei, studijos, kuriuose būtų analizuojamas bendrojo ikimokyklinio ugdymo vaikų tėvų požiūris
į vaikų, turinčių individualiųjų ugdymo(si) poreikių ugdymą yra gana retos.
Tyrimo tikslas – atskleisti tėvų požiūrį į ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių
individualiųjų ugdymo(si) poreikių, įtrauktį į bendrąsias grupes.
Tyrimo objektas – tėvų požiūris į ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių individualiųjų
ugdymo(si) poreikių, įtrauktį į bendrąsias grupes.
Description:
Relevance of research.
Children with individual (self-)education needs and their parents encounter not only
education institutions’ insufficient readiness to educate child with mentioned needs, but prevailing
opinion in society, myths and stereotypes as well, which often reveal childrens' parents in group
approach. Although Lithuania’s and foreign countries’ researchers invest a lot in analysis of
education of children with individual needs of it, in emphasis on mentioned childrens’ and their
teachers’ experienced difficulties, and analysis of parents’ experience, studies, in which general
preschool children parents’ approach to education of children with individual (self-)education needs
would be analysed are quite rare.
The aim of research – disclosing parents’ approach to preschool aged children with
individual (self-)education needs inclusion to general groups.
The subject of research – parents’ approach to preschool aged children with individual
(self-)education needs inclusion to general groups.