Santrauka:
Temos aktualumas. Įtraukusis ugdymas nuo ankstyvo amžiaus reprezentuoja ugdymo
aplinką, atvirą visiems be jokios diskriminacijos ir išankstinių nusistatymų, pavyzdžiui, vaikams,
turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, taip pat socialiai remtiniems vaikams, užsieniečiams ir kt.
Nors Lietuvos lygmeniu įtraukiojo ugdymo principus akcentuoja įvairūs teisės aktai, tačiau svarbu
įvertinti kokie veiksniai kuria ir naikina prielaidas įgyvendinti įtraukiojo ugdymo koncepciją
praktikoje. Temos problema. Ikimokyklinio ugdymo įstaigose, įgyvendinančiose įtraukiojo
ugdymo koncepciją, yra aktualūs veiksniai kuriantys ir naikinantys prielaidas įgyvendinti šią
koncepciją ugdymo praktikoje.
Tyrimo objektas – įtraukiojo ugdymo koncepcijos įgyvendinimo ikimokykliniame
ugdyme prielaidos. Tyrimo tikslas – atskleisti įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo prielaidas
ikimokyklinio ugdymo įstaigoje.
Description:
Relevance of topic. Inclusive education from an early age represents an educational
environment open to all without discrimination and prejudice, such as children with special
educational needs, as well as disadvantaged children, foreigners, and so on. Although the principles
of inclusive education at the Lithuanian level are emphasized in various legal acts, it is important to
assess what factors create and destroy the preconditions for implementing the concept of inclusive
education in practice. Research problem. There are relevant factors that create and destroy
preconditions for the implementation of inclusive education concept in educational practice in preschool
education institutions implementing this concept.
The object of research is the preconditions for the implementation of the concept of
inclusive education in pre-school education. The aim of research is to reveal the preconditions for
the implementation of inclusive education in a pre - school education institution.