Santrauka:
Temos aktualumas ir problema. Šiandien pastebima, kad autizmo spektro sutrikimą (toliau – ASS) turinčių vaikų visame pasaulyje nuolat daugėja (Psychiatry, 2002). Lietuvos statistikos departamento duomenimis, per paskutinius penkerius metus, vaikų, kuriems nustatytas autizmo spektro sutrikimas, skaičius 100000 gyventojų didėjo kone dvigubai (Grigėnaitė, 2019). ASS turintiems vaikams pritaikyta ugdomoji aplinka yra vienas svarbiausių ugdymo srities prioritetų, kaip ir tinkamas pedagogų pasirengimas tokius vaikus suprasti, gebėti atliepti jų poreikius ir ugdyti pagal individualias galimybes. Pasak Ivoškuvienės ir Balčiūnaitės (2002) vaikų su ASS ugdymas yra sudėtingas ir ilgas procesas, reikalaujantis specifinių pedagogo įgūdžių ir žinių, tačiau didžiausiai problema – praktinis jų pritaikymas ugdymo procese.
Darbo tikslas – nustatyti vaikų, turinčių ASS, ugdymo/-si galimybes ikimokyklinio ugdymo įstaigoje.
Description:
Identification of the problem and relevance of the paper. Today, there is a steady increase in the number of children with Autism Spectrum Disorder (ASD) worldwide (Psychiatry, 2002). According to the Lithuanian Department of Statistics, the number of children with autism spectrum disorders per 100,000 population has almost doubled in the last five years (Grigėnaitė, 2019). An educational environment adapted to children with ASD is one of the most important priorities in the field of education, as is the proper preparation of educators to understand such children, to be able to respond to their needs and to educate them according to their individual possibilities. According to Ivoškuvienė and Balčiūnaitė (2002), the education of children with ASS is a complex and long process that requires specific pedagogical skills and knowledge, but the biggest problem is their practical application in the educational process.
Aim of the paper– to identify educational opportunities for children with ASD in a pre-school education institution.