Santrauka:
Temos aktualumas: dažniausiai įdegiui pasiekti žmonės mėgaujasi tiesioginiais saulės arba
soliariumų skleidžiamais spinduliais, bet per didelis kiekis ultravioletinių spindulių gali tapti
žalingi žmogaus odai. Pasak Sultana (2020) perteklinis saulės spindulių poveikis gali tapti
pagrindinė žalingo poveikio odai, akims ir imuninei sistemai priežastimi. Savaiminio įdegio
kosmetinės priemonės suteikia įdegusios odos įvaizdį nežalojant jos kenksmingais
ultravioletiniais spinduliais. Įdegusią odą žmonės vertiną kaip sveikesnę ir patrauklesnę akiai.
Pasak Diehl (2019) yra gerai žinoma, kad natūrali ir dirbtinė ultravioletinė spinduliuotė gali
sukelti sunkių padarinių sveikatai, o savaiminio įdegio kosmetinės priemonės gali būti
vertinamos kaip „sveikas“ būdas pasiekti „įdegusią“ odą.
Tyrimo problema: koks moterų požiūris į savaiminio įdegio kosmetinių priemonių poreikį ir
galimą poveikį odai?
Tyrimo objektas: moterų požiūris į savaiminio įdegio kosmetines priemones.
Tyrimo tikslas: nustatyti moterų požiūrį į savaiminio įdegio kosmetinių priemonių poreikį,
poveikį ir galimą poveikį odai.
Uždaviniai: 1. Teoriškai paaiškinti odos įdegio poreikį visuomenėje sąsajoje su natūraliu
saulės įdegio poveikiu odai. 2. Aprašyti savaiminio įdegio veikimo mechanizmą, savaiminį
įdegį skatinančias kosmetines priemones, maisto papildus bei galimą jų šalutinį poveikį. 3.
Atskleisti moterų požiūrį į odai skirtas savaiminio įdegio kosmetines priemones.
Tyrimo metodika ir tiriamieji: profesinės ir mokslinės literatūros analizė, kurios tikslas
išsiaiškinti odos įdegio poreikį visuomenėje bei sužinoti savaiminio įdegio kosmetinių
priemonių poreikį ir poveikį odai. Tiriamieji: 189 įvairaus amžiaus moterys. Tikslinė atranka:
moterys. Strategija - kiekybinis tyrimas. Metodas - kiekybinė apklausa.
Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai: tyrimas atskleidė, kad savaiminio įdegio
kosmetinės priemonės naudojamos daugumos moterų ištisus metus. Daugiau negu pusė
apklausoje dalyvavusių respondenčių teigia, jog naudoja savaiminį įdegį skatinančias
kosmetines priemones, nes taip greičiau ir lengviau pasiekiamas norimas odos įdegis. Taip pat
mano, kad tai saugiau negu saulės spindulių poveikis odai. Tyrimas parodė, kad respondentės
įdegusios jaučiasi patrauklesnės, labiau pasitikinčios savimi. Todėl galima teigti, jog įvairaus
amžiaus moterims įdegusios odos atspalvis yra svarbus, ką ir tvirtina mokslinė literatūra.
Description:
Relevance of the topic: in order to achieve a tan, people usually enjoy direct rays emitted by
the sun or solariums, but too much ultraviolet rays can become harmful to human skin.
According to Sultana (2020), excessive exposure to sunlight can become a major cause of
harmful effects on the skin, eyes, and immune system. Self-tanning cosmetics give the image
of tanned skin without damaging it with harmful ultraviolet rays. Tanned skin is perceived by
people as healthier and more attractive to the eye. According to Diehl (2019), it is well known
that natural and artificial ultraviolet radiation can cause severe health consequences, and self tanning cosmetics can be seen as a “healthy” way to achieve “tanned” skin.
The research problem: what is the women 's attitudes toward the need for self - tanning
cosmetics and the possible side effects to the skin?
The object of the research: women’s attitudes toward self-tanning cosmetics.
The aim of the study: to determine women 's attitudes toward the need for self - tanning
cosmetics and the possible side effects to the skin.
Objectives of the study: 1. To theoretically explain the need for skin tanning in society in
relation to the natural effects of sun tanning on the skin. 2. Describe the mechanism of action
of self-tanning, cosmetics that promote self-tanning, food supplements and their possible side
effects. 3. To reveal women's attitudes towards self-tanning cosmetics for the skin.
Research methodology and subjects: analysis of professional and scientific literature, the aim
of which is to find out the need for skin tanning in society and to find out the need for self tanning cosmetics and their effect on the skin. Subjects: 189 women of all ages. Target
selection: women. Strategy - quantitative research. Method - quantitative survey.
The main results of the empirical research: the study found that self-tanning cosmetics are
used by most women year-round. More than half of the respondents to the survey say that
they use cosmetics that promote self-tanning, as this makes the desired skin tan faster and
easier. It is also considered safer than exposure to the sun. The survey showed that
respondents feel more attractive and more confident when tanned. Therefore, it can be said
that tanned skin tone is important for women of all ages, as the scientific literature claims.