Santrauka:
Temos aktualumas. Masiniai informacijos šaltiniai ir socialiniai tinklai formuoja požiūrį į
išvaizdą ir daug dėmesio skiria išoriniam įvaizdžiui. Jo kūrime didelė reikšmė yra skiriama
jaunatviškumui, grožio standartams, kuriuose svarbi kosmetologinė priežiūra ir naudojamos
kosmetinės priemonės. Verslininkai nuolatos analizuoja vartotojų elgesio modelius, kad galėtų
numatyti, tai kas ateityje bus aktualu pirkėjams. Asmens higienos priežiūros priemonių naudojimas
kinta priklausomai nuo amžiaus, dėl konkrečiu amžiaus tarpsiu pasireiškiančių skirtingų odos
problemų. Norint atrasti veiksmingiausias priemones, reikia atsižvelgti į jų sudedamąsias dalis ir
aktyviuosius ingredientus, ne tik tam, jog sulaukti norimos naudos, tačiau ir tam, jog nesukelti
neigiamo efekto ar alerginių reakcijų. Dėl šios priežasties, remiantis pasaulinės kosmetikos
industrijos duomenimis, prekės ženklai ėmė pateikti išsamią informaciją apie produktus, jų
sudedamąsias dalis ir naudą, ir taip paskatino vartotojus labiau domėtis tuo, ką jie naudoja savo
asmeninei priežiūrai ir formuoti teisingus kosmetikos naudojimo įpročius, nes sveika, jaunatviškai
atrodanti išvaizda didina žmogaus pasitikėjimą savimi, savivertę bei gerina gyvenimo.
Tyrimo problema. Kokia moterų nuomonė apie kosmetinių priemonių naudojimo įpročius?
Tyrimo objektas. Moterų nuomonė apie kosmetinių priemonių naudojimo įpročius.
Tyrimo tikslas. Atskleisti moterų nuomonę apie kosmetinių priemonių naudojimo įpročius.
Tyrimo uždaviniai.
1. Teoriškai paaiškinti senėjimo pokyčius vykstančius odoje, juos skatinančius veiksnius ir
sukeliamas odos problemas.
2. Aprašyti kosmetines priemones brandžios odos problemoms spręsti, jų ypatumus.
3. Išsiaiškinti 31 – 66 m. amžiaus moterų nuomonę apie kosmetinių priemonių vartojimo
įpročius.
Tyrimo metodika ir tiriamieji. Teorinei darbo daliai aprašyti naudota mokslinė ir
profesinė literatūra. Duomenų rinkimui buvo naudotas kiekybinis tyrimo metodas – anketinė apklausa
raštu. O duomenims apdoroti pasirinkta grafinė ir aprašomoji duomenų analizė. Tyrime dalyvavo iš
viso 100 respondenčių moterų nuo 31 iki 66 metų ir daugiau, kurios buvo suskirstytos į 4 amžiaus
grupes.
Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai. Gauti tyrimo duomenys parodė, jog su amžiumi
susidomėjimas kosmetinėmis priemonėmis mažėja. Moterys tampa mažiau linkusios įsigyti priemones specializuotose parduotuvėse ir skaityti jų sudėtis. Jų pasirinkimus, kokias priemones
naudoti, lemia daugiausia kaina ir akcijos, o nuolatos naudojamų priemonių kiekis su amžiumi
progresyviai mažėja.
Description:
Topic relevance. Mass sources of information and social networks shape the attitude to
appearance and pay a lot of attention to the external image. Youthfulness, beauty standards, cosmetic
care and the use of cosmetic products play a major role in its development. Entrepreneurs constantly
analyse consumer behaviour patterns in order to anticipate what will be relevant to shoppers in the
future. The use of personal care products varies according to age, due to the different skin problems
that occur at different ages. In order to find the most effective products, it is necessary to take into
account their ingredients and active ingredients, not only to obtain the desired benefits, but also to
avoid causing adverse effects or allergic reactions. For this reason, the global cosmetics industry has
encouraged brands to provide detailed information on products, their ingredients and their benefits,
encouraging consumers to take a greater interest in what they use for personal care and to form the
right habits when it comes to cosmetics, because a healthy, youthful appearance boosts self confidence, self-esteem and improves life.
Research problem. What are women's opinions about their cosmetic habits?
Research object. Women's opinion on the habits of using cosmetic products.
Aim of the study. To reveal women's opinion on the habits of using cosmetic products.
Objectives of the study.
1. To theoretically explain the ageing changes in the skin, the factors that promote them and
the skin problems they cause.
2. To describe the cosmetic products used to solve the problems of mature skin and their
characteristics.
3. To find out the opinion of women aged 31-66 on the use of cosmetic products.
Research methodology and subjects. Scientific and professional literature was used to
describe the theoretical part of the work. The quantitative research method used for data collection
was a written questionnaire survey, and for data processing graphical and descriptive data analysis
was chosen. A total of 100 female respondents aged between 31 and 66 years and over participated
in the study and were divided into 4 age groups.
Main results of the empirical study. The data obtained from the study showed that interest
in cosmetic products decreases with age. Women are less likely to buy products in specialised stores
and to read their ingredients. Their choice of products is mainly influenced by price and promotions,
while the number of products they use on a regular basis decreases progressively with age.