Santrauka:
Temos aktualumas. Tėvai vaiko odos priežiūrai gali rinktis iš plataus kūdikių ir vaikų odai skirtų
kosmetikos gaminių asortimento (Cooke ir kt., 2018). „Rinkos Tyrimų Ateitis“ teigia, jog iki 2026
metų vaikams skirtų kosmetikos gaminių rinka gali išaugti iki 6,79 proc. Remiantis prognozuojamu
laikotarpiu, pasaulinė vaikams skirtos kosmetikos rinka gali siekti 1795,15 mln. USD. Didėjanti
paklausa vaikų makiažui gali prisidėti prie kylančių vaikams skirtų kosmetikos gaminių pardavimų,
o vaiko auklėjimas įvardijamas, kaip pagrindinis faktorius, lemiantis vaikams skirtos kosmetikos
rinkos dinamiką (Market Research Future, 2021).
Neretai vaikų odos priežiūrai skirtų kosmetikos gaminių skleidžiamos reklamos leidžia
manyti, kad jie yra naudingi vaikų odai, tačiau apie vaikams skirtų gaminių saugumą žinoma labai
mažai (Adomaite, Vitkuviene, Petraitiene ir Rudzeviciene, 2020). Jungtinėse Amerikos Valstijose
pagrindinės priežastys vaikų ligų, negalios bei mirties atvejų yra lėtinės ligos, o toksiškos cheminės
medžiagos itin prisideda prie šių ligų tendencijų (Landrigan, Goldman, 2011). Europos Sąjungos
reglamente kosmetikos produktų gamintojų vartojami terminai nėra griežtai reglamentuojami, o
klinikiniai tyrimai nėra būtini (Adomaite ir kt., 2020).
Tyrimo problema. Kokia yra gyventojų nuomonė apie kūdikiams ir vaikams skirtus kosmetikos
gaminius ir jų naudojimą?
Tyrimo objektas. Gyventojų nuomonė apie kūdikiams ir vaikams skirtus kosmetikos gaminius ir jų
naudojimą.
Tyrimo tikslas. Atskleisti gyventojų nuomonę apie kūdikiams ir vaikams skirtus kosmetikos
gaminius ir jų naudojimą.
Tyrimo uždaviniai:
1. Išskirti kūdikių ir vaikų organizmo anatominius – fiziologinius ypatumus.
2. Aprašyti kosmetikos gaminių skirtų kūdikiams ir vaikams reglamentavimą, kosmetikos
rūšis ir jų gaminiuose naudojamus toksinius ingredientus.
3. Nustatyti gyventojų nuomonę apie kūdikiams ir vaikams skirtų kosmetikos gaminių
saugą ir naudojimo ypatumus.
Tyrimo metodika. Mokslinės literatūros šaltinių analizė. Duomenų rinkimo metodas – kiekybinis
tyrimas, apklausa internetinėje platformoje „Google forms“. Duomenų analizės metodas – grafinė
analizė. Tyrime dalyvavo 116 gyventojų.
Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai. Apklausos duomenų analizė atskleidė, jog dauguma
respondentų domisi vaikų odos priežiūra ir renkasi kosmetikos gaminius specializuotus vaikams, o jų
naudojimo tikslas – higiena ir odos problemų sprendimas ar jų prevencija. Didžioji dalis apklaustųjų
kosmetikos gaminius perka kartą per mėnesį, o naudojamų gaminių skaičius per dieną siekia nuo 5
iki 10. Pagrindinis informacijos šaltinis apie vaikams skirtus kosmetikos gaminius yra internetas, o
dažniausia įsigijimo vieta – vaistinė. Kosmetikos pasirinkimą respondentams lemia sertifikatai ir
ženklinimas, gamintojas, atsiliepimai, kaina, kvapas ir sudėtis, tačiau kosmetikos gaminių sudėtį
dauguma respondentų analizuoja ir skaito tik kartais bei žino tik keletą ingredientų, neigiamai
veikiančių vaiko odą. Respondentai kosmetikos gaminiuose vengia konservantų ir alkoholio.
Nepageidaujamas poveikis nėra dažnas reiškinys, tačiau kai kuriems pasireiškė odos paraudimas,
bėrimai ir niežulys. Didžioji dalis respondentų savo žinias apie vaikams skirtą kosmetiką vertina
nepakankamai ir teigia, jog jiems žinių trūksta.
Description:
Relevance of the topic. Parents can choose from a wide range of cosmetic products for their child's
skin (Cooke et al., 2018). “Market Research Future” states that the market for children's cosmetics
may rise to 6.79 percent by the year of 2026. Based on the forecast period, the global children's
cosmetics market is likely to reach USD 1,795.15 million by the year of 2026. Increasing demand for
children's make-up may contribute to the rising sales of cosmetics for children and parenting is
identified as a key factor in the dynamics of the cosmetics for children market (Market Research
Future, 2021).
Often, advertisements of cosmetic products for children's skin care claim that they are good
for children's skin, however truly little is known about the safety of children's cosmetic products
(Adomaite, Vitkuviene, Petraitiene & Rudzeviciene, 2020). In the United States, chronic diseases are
the leading cause of illness, disability and death in children and toxic substances are a major
contributor to these disease tendencies (Landrigan and Goldman, 2011). The European Union
regulation does not strictly regulate the terms used by manufacturers of cosmetic products and clinical
trials are not required (Adomaite et al., 2020).
The problem of research. What is the opinion of the population about cosmetic products for babies
and children and their use?
The object of research. Opinion of the population about cosmetic products for babies and children
and their use.
The aim of research. To reveal the opinion of the population about cosmetic products for babies and
children and their use.
The tasks of research:
1. Distinguish the anatomical – physiological features of babies and children organism.
2. Describe the regulation of cosmetic products for babies and children, the types of
cosmetics and the toxic ingredients used in their products.
3. To determine the population's opinion about the safety and use of cosmetic products for
babies and children.
The methods of research. Analysis of scientific literature sources. Method of data collection -
quantitative research, survey on the online platform "Google forms". Method of data analysis -
graphical analysis. 116 people participated in the research.
The main results of empirical research. The analysis of the survey data showed that the majority
of respondents are interested in children's skin care and choose cosmetic products specialized for
children, with the aim of hygiene and the treatment or prevention of skin problems. The majority of
respondents buy cosmetic products once a month and the number of products used per day is between
5 and 10. The main source of information on cosmetic products for children is the internet and the
most common place of purchase is the pharmacy. Respondents’ choice of cosmetics is influenced by
certificates and labeling, manufacturer, reviews, price, scent, and composition, but most respondents
only sometimes analyze and read the composition of cosmetic products and are only aware of a few
ingredients that adversely affect children's skin. Respondents avoid preservatives and alcohol in
cosmetic products. Adverse effects are not common, but some have experienced skin redness, rashes
and itching. The majority of respondents rate their knowledge of cosmetics for children as poor and
report a lack of information.