Santrauka:
Temos aktualumas: Kiekvienais metais pradeda dirbti vis daugiau kosmetologų. Dėl
augančios konkurencijos kosmetologams yra sunkiau įsitvirtinti rinkoje. Tad dėl tos priežasties
yra būtina stengtis didinti savo žinomumą, kad būtų paprasčiau ir greičiau surasti klientus ir taip
parduoti daugiau kosmetologinių procedūrų. Vienas iš būdų tai padaryti yra pasinaudoti
socialinių tinklų populiarumu. Todėl siekta išsiaiškinti kokie yra kosmetologų ir gyventojų
naudojimosi socialiniais tinklais ypatumai ir kokia jų nuomonė apie socialinių tinklų įtaką
kosmetologinių procedūrų pardavimams.
Tyrimo problema. Kaip socialiniai tinklai įtakoja kosmetologinių procedūrų
pardavimus?
Tyrimo objektas: socialinių tinklų įtaka kosmetologinių procedūrų pardavimams.
Tyrimo tikslas: atskleisti socialinių tinklų daromą įtaką kosmetologinių procedūrų
pardavimams.
Tyrimo uždaviniai: 1. Išnagrinėti socialinių tinklų sampratą ir aprašyti pagrindinius
socialinius tinklus - „Facebook“, „Instagram“ ir „YouTube“. 2. Aprašyti reklamavimąsi
socialiniuose tinkluose. 3. Palyginti kosmetologų ir gyventojų naudojimosi socialiniais tinklais
ypatumus.
Tyrimo metodai: teoriniai (profesinės ir mokslinės literatūros analizė), empiriniai
(anketinė respondentų apklausa, daugiausiai sudaryta iš atviro tipo klausimų), statistiniai
(surinktų duomenų analizė naudojant Microsoft Excel 2016 programą).
Tiriamieji: Siekiant palyginti kosmetologų ir gyventojų nuomonę, apklausoje dalyvavo
dvi tiriamųjų grupės. Vieną iš grupių sudarė 30 kosmetologų, kurie šiuo metu dirba kosmetologo
darbą. Kitą grupę sudarė 70 gyventojų.
Tyrimo rezultatai. Gyventojų ir kosmetologų nuomonės apie socialinių tinklų įtaką
kosmetologinių procedūrų pardavimams sutampa. Abiejų apklausų didžioji dalis respondentų
mano, kad socialiniai tinklai teigiamai įtakoja kosmetologinių procedūrų pardavimus.
Description:
Relevance of the topic: Every year more and more cosmetologists begin to work.
Increasing competition makes it more difficult for beauticians to establish themselves in the
market. Therefore, for that reason, it is necessary to try to increase your awareness in order to
find customers more easily and quickly and thus sell more cosmetological procedures. One way
to do this is to take advantage of the popularity of social networks. Therefore, the aim was to
find out what are the peculiarities of the use of social networks by cosmetologists and residents
and their opinion on the influence of social networks on sales of cosmetological procedures.
Investigation problem. How do social networks influence sales of cosmetological
procedures?
Subject of the research: The influence of social networks on sales of cosmetological
procedures.
Goal of the research: to reveal the impact of social networks on sales of
cosmetological procedures.
Tasks: 1. Explore the concept of social networks and describe the main social networks
- Facebook, Instagram and YouTube. 2. Describe advertising on social networks. 3.Compare the
peculiarities of the use of social networks by cosmetologists and inhabitants.
Research methods: theoretical (analysis of professional and scientific literature),
empirical (questionnaire survey of respondents consists mainly of open questions), statistical
(analysis of collected data using Microsoft Excel 2016 program).
Respondents: Two groups of respondnents participated in the survey in order to
compare the opinion of beauticians and the population. One of the groups consisted of 30
cosmetologists who are currently working as a cosmetologist. Another group consisted of 70
inhabitants.
Results of the research. The views of residents and cosmetologists about the influence
of social networks on sales of cosmetological procedures are the same. In both surveys, the
majority of respondents believe that social networks have a positive impact on sales of
cosmetological procedures.