Santrauka:
Temos aktualumas: Pacientų pasitenkinimas yra idealus rodiklis norint nustatyti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę. Pagrindinės kliūtys gauti sveikatos priežiūros paslaugas yra nepakankama infrastruktūra, medicininės įrangos trūkumas, gydytojų trūkumas dėl didelio pacientų skaičiaus, didelis atstumas iki gydymo įstaigų ir ilgas laukimo laikas, kol bus suteikta paslauga. Taip pat tokie trūkumai, kaip prastas kompetencijos lygis ir nepaisymas kančių, kurias pacientai išgyvena negalėdami išsakyti savo rūpesčių. Tokios nesėkmės gali turėti didelį vaidmenį formuojant pacientų neigiamą požiūrį ir nepasitenkinimą sveikatos priežiūros paslaugomis ir pačia sistema (Abdul Kader Mohiuddin 2020).
Tyrimo problema: Koks pacientų pasitenkinimas radiologijos paslaugomis X ligoninėje?
Tyrimo objektas: Pacientų pasitenkinimas radiologijos paslaugomis.
Tyrimo tikslas: Atskleisti pacientų pasitenkinimą radiologijos paslaugomis X ligoninėje.
Tyrimo uždaviniai:
1. Aprašyti pacientų pasitenkinimą sveikatos priežiūros paslaugomis.
2. Nustatyti veiksnius, lemiančius pacientų pasitenkinimą paslaugomis.
3. Įvertinti pacientų pasitenkinimą, atsižvelgiant į suteiktą radiologijos paslaugą.
Tyrimo metodika:
1. Mokslinės literatūros analizė.
2. Kiekybinis tyrimo metodas – anoniminė anketinė apklausa.
3. Duomenų analizė naudojant kompiuterinę programą Microsoft Office „Excel“ 2010.
Tiriamieji: 106 pacientai, kuriems buvo atlikta radiologinė paslauga X ligoninėje.
Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai: Penkiabalėje sistemoje, kai 1 - visiškai nepatenkintas suteikta paslauga, o 5 – labai patenkintas, beveik pusė apklaustųjų bendrai suteiktą radiologijos paslaugą įvertino keturiais balais (41 proc., n = 43). Labai patenkinti radiologijos paslauga buvo 27 proc. (n = 29). Trimis balais suteiktą radiologijos paslaugą įvertino 28 proc. (n = 30). Visiškai nepatenkintų pacientų jiems suteikta radiologijos paslauga nebuvo.
Description:
Topic: Patient satisfaction with radiology services at X hospital.
Main words: patients, hospital, satisfaction, service, examination, health care institution, radiology, quality.
Revelance of the research topic: Patient satisfaction is an ideal indicator to determine a quality of healthcare. The main barriers to access healthcare are inadequate infrastructure, lack of medical gear, lack of specialists due to the large number of patients, long distances to treatment facilities and long waiting times for service. There are also shortcomings such as low competence and neglect for the anguish that patients experience and can‘t express their concerns. Such mistakes can do a big impact in shaping patients' thinking and make them not satisfied with healthcare and the system itself (Abdul Kader Mohiuddin 2020).
Issue of concern: What is the patient satisfaction with the radiology services at X hospital?
Research object: Patient satisfaction with radiology services.
Research aim: To determine patient satisfaction with radiology services at X hospital.
Objectives of the research:
1. To describe patient satisfaction with health cares services.
2. To identify factors that determine patient satisfaction with services.
3. Evaluate patient satisfaction based on the radiology service provided.
Research methodology:
1. Review of scientific literature.
2. Quantitative research method - anonymous questionnaire.
3. Data analysis using Microsoft Office „Excel“ 2010 computer program.
Subjects: 106 patients who underwent radiological service at Hospital X.
Main research results: In the five-point system, where 1 was completely dissatisfied with the service provided and 5 was very satisfied, almost half of the respondents rated the radiology service provided with four points (41%, n = 43). Very satisfied with the radiology service was 27 percent. (n = 29). The radiology service provided with three points was evaluated by 28 percent. (n = 30). There was no radiology service provided to completely dissatisfied patients.
pacientai, ligoninė, pasitenkinimas, paslauga, tyrimas, sveikatos priežiūros įstaiga, radiologija, kokybė.