Santrauka:
Tyrimo aktualumas. Ikimokyklinis amžius – pamatinis vaiko socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo(si) laikas. Socialinės ir emocinės kompetencijos – tai mokėjimas dirbti kartu su kitais, atlikti svarbius vaidmenis šeimoje ir visuomenėje, efektyviai mokytis. Šis bakalauro darbas skirtas aptarti vaikų socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymą(si), taikant Kimochi programą, supažindinti tėvus.
Tyrimo problema - koks yra ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymas(is) taikant Kimochi programą?
Tyrimo tikslas - atskleisti ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymą(si) taikant Kimochi programą.
Description:
Relevance of the research. Preschool age is a fundamental time for the development of a child's social and emotional competences. Social and emotional competencies are the ability to work together with others, play important roles in the family and society, and learn effectively. This bachelor's thesis is designed to discuss the development of children's social and emotional competencies through the Kimochi program, to introduce parents.
The research question is: what is the development of social and emotional competences of preschoolers through the Kimochi programme?
The goal of the study is to reveal the development of social and emotional competences of preschool children in the implementation of the Kimochi programme.