Santrauka:
Temos aktualumas. Ikimokyklinis amžius įpatingai svarbus ugdant socialinės kompetencijos įgūdžius. Šiame amžiuje vysta kognityvinė, emocinė, socialinė vaiko raida, o tai lemia vaiko tolimesnio gyvenimo sėkmę. Mišraus amžiaus grupės modelis yra naudingas tiek jaunesniems, tiek vyresniems vaikams. Vyresni vaikai turi galimybę praktikuoti auklėjimą ir vadovavimą, stiprinti lyderystės įgūdžius, o jaunesni vaikai jaunesni vaikai mokosi stebėdami vyresniuosius ir turi galimybę prašyti jų pagalbos. Tačiau mišraus amžiaus grupės modelis turi ir rizikų: svarbu, kad vyresni vaikai neužgožtų janesnių, tačiau turėtų pakankamai iššūkių. Todėl svarbu, kad tokiose grupėse dirbtu kompetetengi ugdytojai, gebantys atliepti visų vaikų poreikius.
Probleminiai klausimai: kaip užtikrinti, kad vyresnių vaikų lyderystė neužgožtų jaunesnių vaikų noro veikti? Kaip sudaryti vienodas sąlygas visų vaikų socialinės kompetencijos ugdymui?
Tyrimo objektas. Socialinės kompetencijos ugdymo galimybės mišraus amžiaus vaikų grupėje.
Tyrimo tikslas. Atskleisti socialinės kompetencijos ugdymą(si) mišraus amžiaus vaikų grupėje.
Description:
Abstract Preschool age is of the most importance when developing social competencies. At this age child’s cognitive, emotional, and social development takes places which are contributing factors to the child’s successful future. Model of mixed age groups is beneficial for both younger and older children. Older children have an opportunity to practise mentoring and managing skills, strengthen leadership skills. Younger children learn by observing older children and have an opportunity to ask for help from older peers. Mixed age group model also presents certain risks: it is important that older children would not overshadow younger children, but would encounter enough challenges. That is why it is very important to assure that competent educators that can respond to child’s needs are working with such groups.
Research questions: How to assure that the leadership of older children would not overshadow younger children’s desire to act? How to assure equal treatment of the development of social competencies for all children?
Object of research: Opportunities for the development of social competencies in mixed age children’s groups.
Research objective: Reveal the development of social competencies in the mixed age children’s group.