Santrauka:
Problemos nustatymas/tyrimo aktualumas
Nuo trečiųjų gyvenimo metų vaikai įžengia į pasitikėjimo, nepriklausomybės, savikontrolės, iniciatyvumo etapą, o ketvirtaisiais tobulėjantis vaiko simbolinis mąstymas, pasaulio suvokimas, žinių pritaikymas naujose situacijose atspindi pažinimo raidos veikimo principus. Dailės veikla yra universali vaiko visuminio ugdymo priemonė. Ši vaizduojamoji veikla apima ne tik piešimą, tapybą, lipdymą, bet ir aplikaciją. Aplikacinė veikla yra savita ir dėl savo universalumo ir įvairumo yra nepamainoma paties vaiko bei jo aplinkos pažinimo forma.
Aplikavimo veiklų įtaka vaikų pažinimo ugdymo/si klausimais nėra nagrinėta. Šis bakalauro darbas yra skirtas aptarti 3-4 metų amžiaus vaikų pažinimo ugdymo/si galimybes aplikavimo veiklose.
Tyrimo objektas – 3-4 metų amžiaus vaikų pažininimo ugdymo/si galimybės aplikavimo veiklose.
Darbo tikslas – atskleisti 3-4 metų amžiaus vaikų pažinimo ugdymo/si galimybes aplikavimo veiklose
Description:
Problem identification / relevance of the study
By the time the child reaches the third year of their lives, they start to develop trust, independence, self-control and learn to take initiative. In the fourth year, child’s symbolic thinking, perception of the world and application of knowledge reflects the principles of cognitive development. Artistic activity is a universal means of comprehensive education of a child. This visual activity includes not only drawing, painting, molding but also application. Applied activities are unique due to their versatility and diversity and are an indispensable form of cognition of the child and their environment.
The impact of application activities on children's cognitive education has not been researched . This bachelor's thesis is intended to discuss the possibilities of cognitive education of children aged 3-4 years in application activities.
Object of the research is the possibilities of cognitive education learning opportunities of children aged 3-4 in application activities.
The aim of the work is to reveal the possibilities of cognitive education/learning opportunities of children aged 3-4 in application activities.
The subject of the paper is cognitive education / learning opportunities for children aged 3-4 in application activities.