Santrauka:
Temos aktualumas. Žaidimas ikimokyklinio amžiaus vaikams yra neatsiejama gyvenimo dalis. Vaikystė ir žaidimai – neatsiejami. Žaidžiantis vaikas – laiminga vaikystė (Grinevičienė, 2006). Anot Grinevičienės (2006), „žaidimas, sumaniai vadovaujamas suaugusiojo, lyg burtų lazdele pamojus, tingų vaiką gali „paversti“ darbščiu, „nežiniuką“ – žinančiu, nemokantį – „moksliuku“, pasyvų – gyvybingu, judriu, trykštančiu gyvenimo džiaugsmu.
Žaidimai - vaikų mėgstamiausia savarankiška veikla, jie žaidžia nevadovaujami suaugusiojo.
Kūrybinis žaidimas - tai žaidimas, kurio veiksmus, turinį, vaidmenis, taisykles sugalvoja pats vaikas. N. Grinevičienė pabrėžia, kad žaidimas skatina vaiko sensorinę, moralinę, socialinę raidą, lavina mąstymą, protą, fantaziją, kūrybiškumą, savarankiškumą, iniciatyvą, pasitikėjimą savo jėgomis, grūdina jausmus ir emocijas, lavina gebėjimus, pažintinius procesus, turtina vaizduotę, ugdo gabumus žaisti.
Problema: kokią svarbą turi kūrybiniai žaidimai ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbinius įgūdžius?
Baigiamojo darbo objektas – ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbinių įgūdžių ugdymas(is) taikant žaidimus.
Tikslas – išanalizuoti ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbinių įgūdžių ugdymą(si) taikant kūrybinius žaidimus.
Description:
Topic Relevance Play for per-school children is an integral part of their life. Childhood and play – inseparable. Playing child – happy childhood (Gineviciene, 2006). According to Grineviciene (2006), ’play, smartly used by adult, like a magic wand, can make lazy child ‘to transform’ to hard working, ‘unknowledgeable’ to knowledgeable, passive to lively, active, full of life and happiness.
Creative play – most liked by children activity, they play without adult supervision. Creativy play – is type of pay where actions, essence and rules are created by child themselves. Grineviciene emphasise that play encourages child’s sensorics, moral, social development, thinking, mind, intellect, creativity, independence, initiative, self-believe, improves emotional awareness, train/improve their abilities & discovering processes, enrich imagination, abilities to pay games.
Problem statement What is the importance of play to pre-school children language development?
End Objective – Pre-school children language development though play.
Aim – To analyse pre-school children language development using creative play.