Santrauka:
Šiame darbe analizuojama žaidimų įtaka ikimokyklinio amžiaus vaikų savireguliacijos ir savikontrolės ugdymui(si), ypatingai atkreipiant dėmesį į žaidimų su taisyklėmis įtaką. Žaidimai su taisyklėmis pasirinkti dėl to, kad iš esmės išgirdus žodį „taisyklės“ – mąstoma apie savikontrolę, tam tikro elgesio modelio sekimą, dėsniu grindžiamą normą. Savireguliacija ir savikontrolė ikimokykliniame amžiuje yra viena iš 18 ugdymo(si) sričių. Žaidimai yra skirstomi į kūrybinius (paties vaiko iniciatyva) ir žaidimus su taisyklėmis (turinčius ugdomuosius tikslus ir/ar paskatintus suaugusiųjų).
Atliktas tyrimas parodė, kad savikontrolės įgūdis gali būti išugdomas, ir vienas iš tam tinkančių metodų yra žaidimai su taisyklėmis. Kokius žaidimus su taisyklėmis žaisti ikimokyklinio amžiaus vaikams, norint ugdytis šį įgūdį priklauso nuo vaikų amžiaus bei jau turimų gebėjimų.
Įvykdyto edukacinio projekto tikslas buvo didinti vaikų įsitraukimą į įvairias fizinio aktyvumo veiklas, sudarant sąlygas patirti judėjimo džiaugsmą bei ugdyti vaikų savikontrolės bei fizinio aktyvumo įgūdžius.
Tyrimo tikslas - atskleisti ikimokyklinio ugdymo pedagogų nuomonę apie savikontrolės ugdymo svarbą bei žaidimų su taisyklėmis įtaką ikimokyklinio amžiaus vaikų savikontrolės ir savireguliacijos ugdymui(si).
Description:
This paper analyzes the influence of games on the development of self-regulation and self-control of preschool children, paying special attention to games with rules. Games with rules were chosen because, when you hear the word "rules", you think of self-control, following a certain pattern of behavior, and a rule-based norm. Self-regulation and self-control is one of the 18 areas of education for preschool children. Games are divided into creative (initiated by the child) and games with rules (with educational goals and / or encouraged by adults). The research carried out, shows that self-control skills can be developed, and one of the appropriate methods is playing games with rules. Which games with rules are best to be played for preschoolers, in order to develop this skill, depends on the age of the children and their existing abilities. The aim of educational project carried out was to increase the children‘s involvement in physical activity by creating conditions to experience joy of movement and also develop children‘s self-control and physical activity skills. The aim of the research was to find out the opinion of preschool education teachers about the importance of self-control development and influence that games with rules have on the development of self-control and self-regulation skills in preschool children.