Santrauka:
Tyrimo aktualumas. Ikimokyklinis vaikų ugdymas neabejotinai pradedamas vaiko šeimoje, tai yra aplinkoje, kurioje vaikas gimsta bei auga iki pradedant vaikui lankyti ikimokyklinio ugdymo įstaigą – lopšelį/ darželį. Ikimokyklinio ugdymo įstaigose vaikai bendrauja su savo bendraamžiais ir pedagogų pagalba lavina jau turimas kompetencijas bei ugdo naujų. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos (toliau – LR) Švietimo įstatymu (2011), ikimokyklinio ugdymo paskirtis – tai pagalba vaikui tenkinant prigimtinius, kultūrinius, etninius, socialinius bei pažintinius poreikius. Teoretikai ypatingai pabrėžia visapusišką vaiko asmenybės ugdymo svarbą (Monkevičienė ir kt., 2013). Pasak Valdorfo pedagogikos Lietuvoje koncepcijos (2004), pagrindinis Valdorfo mokyklos tikslas – tai vaiko harmoningo, laisvo ir atsakingo asmenybės ugdymo, tad dėl šios priežasties didelis dėmesys skiriamas meninei ir komunikavimo ugdymo raiškai.
Tyrimo problema. Vadovaujantis moksline literatūra žinoma, kad ikimokyklinio ugdymo metodai paremti žaidimais yra naudingi, tačiau kyla klausimas kaip naratyviniai žaidimai padės ugdyti sakytinės kalbos įgūdžius ikimokykliniame amžiuje?
Tyrimo tikslas. Atskleisti ikimokyklinio amžiaus vaikų sakytinės kalbos ugdymo(si) galimybes panaudojant naratyvinius žaidimus.
Description:
Relevance of the topic. Pre-school education of children definitely starts in the child's family, that is, in the environment where the child is born and grows up before the child starts attending the pre-school education institution - nursery / kindergarten. In pre-school education institutions, children communicate with their peers and, with the help of teachers, develop existing competencies and develop new ones. According to the Law on Education of the Republic of Lithuania (hereinafter - the Republic of Lithuania) (2011), the purpose of pre-school education is to help a child to meet his or her natural, cultural, ethical, social and cognitive needs. Theorists especially emphasize the comprehensive importance of a child's personality development (Monkevičienė et al., 2013). According to the concept of Waldorf pedagogy in Lithuania (2004), the main goal of Waldorf school is the development of a harmonious, lasive and responsible personality of a child, therefore for this reason a great deal of attention is paid to the expression of artistic and communication education.
Investigation problem. Based on the scientific literature, game-based methods of preschool education are known to be useful, but the question arises as to how narrative games will help to develop spoken language skills in preschool age?
Aim of the research: To reveal the possibilities of developing the spoken language of preschool children using narrative games.