Santrauka:
Temos aktualumas ir problema. Dabartinėje visuomenėje, ne išimtis ir ugdymo įstaigos, didėja vaikų, kurie turi emocijų ir elgesio sutrikimų. Šie vaikai dažniausiai išsiskiria socialinių įgūdžių trūkumu. Dėl šios priežasties, sėkmingai vaiko socializacijai turi įtakos ne tik tai, kaip pedagogai ir pats vaikas susitvarkys su gretutiniais sutrikimais, bet ir socialinių gebėjimų trūkumas. Socialinių gebėjimų ugdymas yra priemonė, padedanti išvengti pažeidžiančio socialines normas elgesio, pakeisti nepriimtiną elgesį tinkamu (Geležinienė, 2011). Socialinių įgūdžių ugdymas emocijų ir elgesio sutrikimų turintiems vaikams padeda išmokti palaikyti palankius santykius ne tik su bendraamžiais ar pedagogais, bet ir su tėvais, padeda ugdytis vaiko tapatumui, ugdo vaiko orumą, padeda išmokti priimti sprendimus, spręsti iškylančias problemas priimtinais būdais, gerina mikroklimatą ugdymo įstaigoje (Grinkevčiūtė, Vyšniauskytė-Rimkienė, 2014).
Darbo tikslas: Atskleisti socialinių gebėjimų ugdymo naudą vaikams, turintiems elgesio ir emocijų sutrikimų.
Description:
Research problem. In today’s society, no exceptions and educational institutions are increasing the number of children who have emotional and behavioral disorders. These children are usually distinguished by a lack of social skills. For this reason, the successful socialization of a child is affected not only by how educators and the child himself or herself copes with co-morbidities, but also by a lack of social skills. Social skills development is a means to prevent behavior that violates social norms, to replace unacceptable behavior with appropriate behavior. (Geležinienė, 2011) Developing social skills for children with emotional and behavioral disorders helps to learn to maintain a favorable relationship not only with peers or teachers, but also with parents, helps to develop the child's identity, promotes the child's dignity, helps to learn to make decisions, solve problems in an acceptable way, improves the microclimate (Grinkevčiūtė, Vyšniauskytė-Rimkienė, 2014).
Aim of the paper – Development of social skills of children with emotional and behavioral disorders.