Santrauka:
Temos aktualumas. Vaiko ikimokyklinis amžiaus laikotarpis yra labai svarbus tarpsnis sveikatos saugojimo kompetencijos ugdymui. Kad vaikas augtų sveikas ugdymosi procese turi įgyti gebėjimų, žinių ir supratimo fizinio aktyvumo ir kasdieninio gyvenimo, savireguliacijos ir savikontrolės srityse. Sveikatos ugdymui daug įtakos turi pedagogų sveikatos raštingumas, kuris apima, žinias, motyvaciją ir gebėjimus šioje srityje bei bendradarbiavimas su tėvais, ugdant vaikų sveikatos saugojimo kompetenciją. Lietuvoje vis populiarėja inovatyvi praktika darželiuose, kai ugdomoji veikla perkeliama į lauko aplinką tiek darželio tiek už darželio ribų ir ugdymas vyksta po atviru dangumi, kur lauko aplinka naudojama ne tik kaip tyrinėjimo, eksperimentavimo, bet kartu gali būti ir sveikatos saugojimo kompetencijos ugdymo erdvė. Tyrimo problema. Aptartas darbo aktualumas leidžia formuoti šiuos probleminius klausimus: ar pakankamai ugdoma(si) sveikatos saugojimo kompetencija ikimokyklinio ugdymo įstaigose? Kokios galimybės yra ugdyti ikimokyklinio amžiaus vaikų sveikatos saugojimo kompetenciją lauko aplinkoje?
Tyrimo objektas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų sveikatos saugojimo kompetencijos ugdymas lauko aplinkoje.
Tyrimo tikslas. Atskleisti ikimokyklinio amžiaus vaikų sveikatos saugojimo kompetencijos ugdymo(si) galimybes lauko aplinkoje.
Description:
Relevance of the research. The pre-school age of a child is a very important stage in the development of health care competence. In order for a child to grow up healthy, he or she must acquire skills, knowledge and understanding in the areas of physical activity and daily life, self-regulation and self-control. Health education is strongly influenced by teachers' health literacy, which includes knowledge, motivation and skills in this area, and cooperation with parents in developing children's health competence. Innovative practice in kindergartens is becoming more and more popular in Lithuania, when educational activities are transferred to the outdoor environment both outside the kindergarten and outside the kindergarten and education takes place outdoors, where the outdoor environment is used not only as a space for research and experimentation.
Investigation problem. The relevance of the discussed work allows to form the following problematic questions: is the competence of health care in pre-school education institutions sufficiently developed? what are the opportunities to develop the health care competence of preschool children in an outdoor environment?
Investigation the aim. To reveal the possibilities of developing the health care competence of preschool children in an outdoor environment.