Santrauka:
Temos aktualumas: Vos gimęs kūdikis patenka į aplinką, kuri skatina tokius vaikų charakterio bruožus kaip iniciatyvumas, atkaklumas, smalsumas arba juos slopina. Pagrindinis veiksnys, kuris lemia vaikų atkaklumo ir iniciatyvumo skatinančios aplinkos sukūrimą – tėvų ir ugdytojų požiūris į vaiką, jo raidą, raidos skatinimą. Labai svarbu sukurti vaikams saugią ir visapusišką pasaulio tyrinėjimo aplinką, kurioje jie priima informaciją visais penkiais receptoriais: rega, uosle, skoniu, klausa, oda. Nauji objektai, patekę į kūdikio akiratį, kelia jo susidomėjimą, viskas jam yra įdomu, kol nepažinta. Ugdant vaikų atkaklumą ir iniciatyvumą svarbus ugdytojų požiūris, kad nebūtų slopinamas vaikų noras tyrinėti, o leistų jam ugdytis savo tempu, leistų jam laisvai judėti, stebėti, liesti, ragauti, girdėti įvairius garsus, uosti skirtingus kvapus. Tam reikia sistemingai leisti laiką lauko aplinkoje, nes joje yra daugybė galimybių ugdyti vaiko iniciatyvumą ir atkaklumą bei kitas savybes (Alvarez, 2016). Jeigu realizuodami ugdymo turinį pedagogai atsako į klausimus: ką, kaip, kodėl?, tai galvodami apie ugdymo aplinką turėtų pagalvoti: kuo ir kodėl ši aplinka, t. y. lauko edukacinė erdvė bus veiksmingesnė už grupės erdvę, kabinetą ir kokiam ugdymo turiniui ji tiesiog nepakeičiama (Makarskaitė-Petkevičienė, 2018)
Tyrimo problema: kaip paskatinti ankstyvojo amžiaus vaikų smalsumo ir iniciatyvumo ugdymąsi lauko aplinkoje.
Tyrimo objektas: ankstyvojo amžiaus vaikų iniciatyvumo ir atkaklumo ugdymo(si) galimybės lauko aplinkoje.
Darbo tikslas: : atskleisti ankstyvojo amžiaus vaikų iniciatyvumo ir atkaklumo ugdymosi galimybes aplinkoje.
Description:
Relevance of the topic: he newborn baby enters an environment that fosters or suppresses children’s character traits such as initiative, perseverance, curiosity. The main factor that determines the creation of an environment that encourages children's perseverance and initiative is the attitude of parents and educators towards the child, its development, and the promotion of development. It is very important to create a safe and comprehensive environment for children to explore the world, where they receive information on all five receptors: sight, smell, taste, hearing, skin. New objects that come into the baby's sight arouse his interest, everything is interesting to him until he is known. In developing children's perseverance and initiative, the attitude of educators is important, so that the children's desire to explore is not suppressed, but it allows them to develop at their own pace, allow them to move freely, observe, touch, taste, hear different smells. This requires the systematic spending of time in an outdoor environment, as it has many opportunities to develop a child’s initiative and perseverance and other qualities (Alvarez, 2016). If educators answer the questions when realizing the content of education: what, how, why ?, they should think about the educational environment: what and why this environment, i. y. the field educational space will be more efficient than the group space, classroom and for what educational content it is simply irreplaceable (Makarskaitė-Petkevičienė, 2018).
Research problem: what methods to encourage the development of curiosity and initiative of early children in the outdoor environment.
The object of the research: the possibilities of developing the initiative and perseverance of early children in the outdoor environment.
Research aim: to reveal the opportunities, need and benefits of developing the initiative and perseverance of young children in the outdoor environment.