Santrauka:
Temos aktualumas. Pažinimo kompetencija skatina vaikų smalsumą, informacijos rinkimą, jos apdorojimą, domėjimąsi supančia aplinka. Vaikai yra aktyvūs aplinkos tyrinėtojai, žinių ir patirties interpretuotojai (Baltakienė, Povilaikienė, 2016). Kompetencijų ugdymas(is) per patirtį skatina natūralų vaikų smalsumą, tenkina vaiko poreikį tyrinėti, visa tai formuoja pasitikėjimą savomis žiniomis bei jėgomis, o patirtinio mokymo(si) metu iškilę iššūkiai skatina problemų sprendimo, kritinio mąstymo bei mokėjimo mokytis įgūdžių formavimą, stiprina mokymosi motyvaciją (Baltakienė, Povilaikienė, 2016).
Tyrimo problema - kaip skatinti ankstyvojo amžiaus vaikų pažinimo kompetencijos ugdymą(si) per atradimus, bandymus, eksperimentus?
Tyrimo objektas - ankstyvojo amžiaus vaikų pažinimo kompetencijos ugdymas(is) per atradimus, bandymus, eksperimentus.
Tyrimo tikslas - atskleisti ankstyvojo amžiaus vaikų pažinimo kompetencijos ugdymą(si) per atradimus, bandymus, eksperimentus.
Description:
Relevance of the topic: Cognitive competence stimulates children's curiosity, information collecting, its processing and interest in the surrounding environment. Children are active researchers of the environment, interpreters of knowledge and experience (Baltakienė, Povilaikienė, 2016). Competence development through experience stimulates children's natural curiosity, satisfies the child's need to explore, all this builds confidence in one's own knowledge and abilities, and the challenges of experiential learning promotes problem solving, critical thinking and learning skills and strengthens learning motivation (Baltakienė, Povilaikienė, 2016).
The problem of the research- how to promote the development of cognitive competence in early age children through discoveries, tests and experiments?
The object of the research- is the development of cognitive competence (s) in early age children through discoveries, tests and experiments.
The aim of the research- to reveal the development of cognitive competence in early age children through discoveries, tests and experiments.