Santrauka:
Temos aktualumas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašas (2014) teigia, jog ikimokykliniame amžiuje vyksta stiprus biologinis vaiko smegenų vystymasis, kuris įtakoja vaiko prigimtinių gebėjimų tobulėjimą, socialinę ir emocinę, kognityvinę ir fizinę raidą bei įtakoja vaiko mokymąsi ir tolimesnį gyvenimą bei gyvenimo ateitį. Ikimokyklinis ugdymas suteikia galimybę vaikams įgyti bei išplėtoti pagrindines žinias, esamus įpročius bei jau turimus gebėjimus. Atsižvelgiant į tai galima teigti, jog būtent tai suformuoja vaiko požiūrį, tam tikras gyvenimiškas vertybes ir jų nuostatas bei, žinoma, vaiko socialinį ir emocinį gyvenimą. Šiais laikais labai svarbūs yra būtent šie gebėjimai: kritinis mąstymas, prisitaikymas prie nuolat besikeičiančios aplinkos, bendravimas ir bendradarbiavimas, kūrybiškumas, emocinis intelektas. Apie šiuos gabumus ir jų svarbą vaiko gyvenime ir ugdyme kalba ne vienas autorius: Šlekienė (2018), Monkevičienė (2018), Burškaitienė (2019), Statauskienė (2019) ir k.t. Darbe analizuojami šie probleminiai klausimai: ar pedagogai naudoja STEAM ugdymo metodą savo darbe, ar ankstyvojo amžiaus vaikams STEAM ugdymas yra naudingas ir kokios galimybės taikyti STEAM ugdymo metodą ugdymo įstaigose?
Tyrimo problema- kaip pritaikyti STEAM ugdymą ankstyvajame amžiuje?
Objektas - STEAM ugdymo ypatumai ir galimybės ankstyvajame amžiuje.
Tikslas - Atskleisti STEAM ugdymo ypatumus ir galimybes ankstyvajame amžiuje.
Description:
Relevance of the research. The description of the achievements of preschool children (2014) states that in preschool there is a strong biological development of the child's brain, which influences the development of the child's natural abilities, social and emotional, cognitive and physical development and influences the child's learning and further life and future life. Preschool education provides an opportunity for children to acquire and develop basic knowledge, existing habits and already existing abilities. With this in mind, it can be said that this is what shapes the child's attitude, certain life values and their attitudes, and, of course, the child's social and emotional life. Nowadays, it is precisely the following abilities that are very important: critical thinking, adaptation to an ever-changing environment, communication and cooperation, creativity, emotional intelligence. More than one author speaks about these talents and their importance in the child's life and education: Šlekienė (2018), Monkevičienė (2018), Burškaitienė (2019), Statauskienė (2019) and so on. The work analyses the following problematic questions: do educators use steam education method in their work, is STEAM education useful for children of early age, and what are the possibilities to apply steam education method in educational institutions?
Research problem - how to apply STEAM education at an early age?
Object of the research - Features and opportunities of STEAM education at an early age.
Goal of the paper is to reveal the peculiarities and possibilities of STEAM education at an early age.