Santrauka:
“Socializacija – tai visapusiškas ir nuoseklus individo įtraukimas į objektyvų visuomenės pasaulį ar į kurią nors jo sritį” (Luobikienė, 2000, p. 180). Socializacijos procesas prasideda ankstyvoje vaikystėje. Vaiko socializacija prasideda šeimoje, kurioje jis formuojasi kaip asmenybė, išryškėja jo charakteris ir požiūris į aplinkinius, į dorovines, kultūrines ir kitas vertybes ir nesvarbu, kad kiekvienas vaikas ugdomas skirtingomis sąlygomis, jis nori jaustis svarbus ir mylimas (Vydūnas, 1991). Ikimokyklinio ugdymo įstaiga ir dirbantys su vaikais pedagogai tik padeda vaikams ugdytis, papildo jų patirtį bendraujant su kitais vaikais, ruošia mokyklai. Pasak E. Minkuvienės (2003), bendravimas yra pedagoginio darbo šerdis, aprūpinanti ugdymo sistemą vaiko socializacijos gerinimui ir kūrybai. „Todėl tikslinga visus ugdymo klausimus spręsti iš bendravimo pozicijų“, teigia E. Minkuvienė, (2003, p. 29).
Pagrindinės trimečio vaiko streso priežastys socializacijos laikotarpiu:
• Atsiskyrimas nuo tėvų ( kuomet vaikas nelankė lopšelio);
• Grupės, aplinkos, taisyklių pakeitimas perėjus iš lopšelio grupės į darželio grupę.
Pagrindiniai veiksniai, darantys įtaką 3-jų metų amžiaus vaiko sėkmingai socializacijai ikimokyklinio ugdymo grupėje:
• Bendravimas ir bendradarbiavimas;
• Įvairūs žaidimai;
• Individualus dėmesys vaikui;
• Pedagogo žinios apie trimečio vaiko socializaciją. Baigiamojo darbo problema :
Šiame darbe analizuojama trimečių vaikų socializacijos laikotarpio sunkumų problema, tyrinėjama, kokie sunkumai kyla vaikui perėjus iš lopšelio grupės į darželio grupę ir kokie metodai yra taikomi šio laikotarpio sunkumams įveikti bei šiai situacijai pagerinti.
Baigiamojo darbo objektas – 3-jų metų amžiaus vaikų socializacija ikimokyklinio amžiaus grupėje, pereinant iš lopšelio grupės į darželio grupę.
Baigiamojo darbo tikslas – atskleisti 3-jų metų amžiaus vaikų socializacijos gerinimo galimybes ikimokyklinio ugdymo grupėje.
Description:
"Socialisation is the comprehensive and consistent integration of an individual into the objective world of society or into any of its spheres" (Luobikienė, 2000, p. 180). The process of socialization begins in early childhood. Socialization begins in the family, where the child develops as a person, their character and attitudes towards others, towards moral, cultural and other values, and it does not matter that each child is brought up in different conditions, they want to feel important and loved (Vydūnas, 1991). The preschool institution and the teachers who work with the children only help them develop, add to their experience of interacting with other children, and prepare them for school. According to E. Minkuviene (2003), communication is the core of pedagogical work, which provides the educational system with the means to improve the child's socialization and creativity. "Therefore, it is appropriate to approach all educational issues from the perspective of communication," says E. Minkuviene (2003, p. 29). The leading causes of stress in a three-year-old child during the socialization period: • Separation from parents (when the child did not attend nursery); • Change group, environment, and rules when moving from the nursery group to the kindergarten group. The main factors influencing the successful socialization of a 3-year-old child in a preschool group: • Communication and cooperation; • Different games; • Individual attention to the child; • Teacher's knowledge of the socialization of the 3-year-old child. Study problem : This paper analyses the problem of difficulties in the socialization period of three-year-old children examines the difficulties that children face when they move from the nursery group to the kindergarten group and the methods used to overcome these difficulties and improve this situation. The object of the work is the socialization of 3-year-old children in a preschool group during the transition from the nursery group to the kindergarten group.
The work aims to show the possibilities of improving the socialization of 3-year-old children in the preschool group. Subject - Socialisation of 3-year-old children in pre-school in the transition from the nursery group to the kindergarten group. The work aims- to show the possibilities of improving the socialization of 3-year-old children in the pre-school group.