Santrauka:
Šiame baigiamajame darbe yra aprašomas gastronominis
turizmas ir jo plėtojimo galimybės Žemaitijoje. Gastronominis
turizmas yra priskiriamas pažintiniam turizmui, kultūrinio turizmo
grupei. Tokios su kultūra susijusios kelionės šiomis dienomis vis
labiau pritraukia žmonių dėmesį, kadangi jų metu galima pažinti,
išmokti bei geriau suprasti tam tikros vietos kultūrą, papročius ir
skiriamuosius bruožus. Pažintinis turizmas, šiuo atveju gastronominis
turizmas, padeda turistui susipažinti su lankomos šalies ypatingumu
per populiariausius vietovės patiekalus ir gėrimus, leidžia įsigilinti į
kultūrą per regiono virtuvę – maistą, jo skonį, bei gaminimo
ypatybes.
Pirmą darbo dalį sudaro teorijos pristatymas. Šioje dalyje
yra analizuojama turizmo sąvoka, išskiriamos turizmo rūšys,
analizuojama gastronominio turizmo sąvoka, pristatoma
gastronominio turisto charakteristika, gastronominio turizmo nišos
istorija, vystymas pasaulyje ir Lietuvoje. Antrą darbo dalį sudaro
analitinė dalis. Šioje dalyje yra pristatomi tyrimo metodai,
analizuojamas pirmasis tyrimas – apklausa, pateikiami jo rezultatai,
po to analizuojamas kitas tyrimas – interviu ir jo rezultatai, vėliau
atliekama SSGG analizė. Trečioje darbo dalyje pateikiami pasiūlymai
ir rekomendacijos gastronominio turizmo plėtrai Žemaitijoje.
Description:
This final work describes gastronomic tourism and its
possibilities to expand in Žemaitija. Gastronomic tourism is classified
as cognitive tourism, a group of cultural tourism. These days such
cultural journeys are increasingly attracting people's attention as they
allow them to get to know, learn about and better understand the
culture, customs, and distinctive features of a particular place.
Cognitive tourism, in this case gastronomic tourism, helps the tourist
to get acquainted with the specialty of the visited country through the
most popular dishes and drinks of the area, allows to delve deeply
into the culture through the regional cuisine – food, taste and cooking
characteristics.
The first part of the work consists of a presentation of the
theory. This part analyzes the concept of tourism, distinguishes types
of tourism, analyzes the concept of gastronomic tourism, presents the
characteristics of gastronomic tourist, the history of the gastronomic
tourism niche, development in the world and in Lithuania. The
second part of the work consists of an analytical part. This part
presents the research methods, analyzes the first research - the
survey, presents its results, then analyzes the next research - the
interview and its results, and also SWOT analysis is performed from
the results. The third part of the work presents suggestions and
recommendations for the development of gastronomic tourism in
Žemaitija.