Santrauka:
Darbo aktualumas/ naujumas. Inovacijos švietime yra ne tik „savaime suprantama“ sąvoka pedagogui, bet ir Lietuvos Respublikos Seimo reglamentuotas nutarimas, kuriame nustatyti pagrindiniai aspektai, nurodantys pažangiai ugdymo įstaigai būtinus bruožus, svarbiausias iš jų - inovacijos. Inovacijos švietime įvardijamos, kaip svarbus žingsnis kokybiniams pokyčiams Lietuvoje. Lietuvoje labiausiai iškiriamas inovacinis ugdymo metodas yra STEAM. Taikant šį metodą yra svarbios pedagogų kompetencijos, turinčios užtikrinti kokybišką ir efektyvų jų taikymą: gamtos, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos ugdymo srityse, kuriant kokybiškas ir inovatyvias ugdymo veiklas.
Darbo problema. Ar pedagogai gebės į ikimokyklinio ugdymo turinį sėkmingai įtraukti, švietimo inovaciją? Kokius gebėjimus ir kompetencijas, taikant inovatyvų STEAM metodą, būtina plėtoti? Ar pedagogui pakanka kompetencijų dirbant STEAM metodu?
Objektas. Plėtotinos pedagogo kompetencijos formuojant inovacijų kultūrą ikimokykliniame ugdyme.
Tikslas - atskleisti plėtotinas pedagogo kompetencijas, taikant inovacijas ikimokykliniame ugdyme.
Description:
Identification of the problem / relevance of the research. Innovation in education is not only a “self-evident” concept for the educator, but also a statutory law that sets out the key aspects of an advanced educational institution, the most important of which is innovation. Innovations in education are identified as an important step for qualitative change in Lithuania. The most distinguished innovative educational methodology in Lithuania is STEAM. In applying this method, the competencies of teachers are important, which must ensure their high-quality and effective application: in the fields of nature, technology, engineering, art and mathematics education, creating high-quality and innovative educational activities.
Will educators be able to successfully engage in preschool learning, educational innovation? What skills will be required to develop relevant pedagogical competence using the innovative STEAM approach? Is there enough competence for the teacher to work with the STEAM method?
Object of the research. Pedagogical competencies to be developed in forming a culture of innovation in pre-school education.
The aim/goal of the paper - to reveal the competencies of a teacher to be developed by applying innovations in pre-school education.