Santrauka:
Temos aktualumas: Lietuvoje patyčių paplitimo mastas yra didelis, todėl patyčių prevencija turi būti vykdoma nuo pat mažens (Zaborskis, Vareikienė 2015). Kai kurie autoriai tą siekia ugdydami vaikų gerumą (Auškelytė, Tamašauskienė, 2019), kiti pabrėžia empatijos ugdymo galimybes (Larkina, Valaitienė, 2021). Vis dėlto, Lietuvoje nepakankamai yra tyrimų, kurie nagrinėtų patyčias priešmokykliniame bei ikimokykliniame amžiuje ir pedagogo reikšmę jas mažinant.
Probleminis klausimas: kaip pastebėti patyčių apraišką priešmokyklinėje ir ikimokyklinėje grupėje? Koks yra pedagogo vaidmuo bandant įveikti patyčias?
Darbo tikslas: atskleisti patyčių raiškos ir įveikimo būdus ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus grupėse. darbo objektas: patyčių raiška ir įveikimo būdai ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus grupėse
Description:
Relevance of the thesis: The prevalence of bullying in Lithuania is high, therefore bullying prevention must be carried out from an early age (Zaborskis, Vareikienė 2015). Some authors seek this by educating children (Auškelytė, Tamašauskienė, 2019), others emphasize the possibilities of developing empathy (Larkina, Valaitienė, 2021). However, there are not enough studies in Lithuania that examine bullying in pre-school and pre-primary age and the role of pedagogues in reducing it.
Problem question: how to notice the manifestation of bullying in the pre-school and pre-primary group? What is the role of the educator in trying to overcome bullying?
The object of thesis: Expression of bullying and ways to overcome it in groups of pre-school and pre-primary children. The aim of research: to reveal ways of expressing and overcoming bullying in preschool and pre-primary age groups.