Santrauka:
Temos aktualumas ir problema. Švietimo bendruomenė rengiasi nuo 2024 metų įsigalėsiančioms švietimo įstatymo nuostatoms, kurių pagrindinis tikslas – prieinamas ugdymas visiems. Ugdymo įstaigos turės pasiruošti priimti SUP turinčius vaikus ir prisidėti kuriant palankią aplinką. Tačiau, norint užtikrinti sklandų vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių integravimą į visuomenę, reikia pasitelkti specialias pastangas, tam kad vaikai jaustųsi gerai juos supančioje aplinkoje. Tačiau, vis dar trūksta suvokimo, jog dvi svarbiausios socialinės grupės, kurios daro įtaką sėkmingam vaiko integravimui į visuomenę, yra tėvai ir ugdymo įstaiga. Įtraukųjį ugdymą bei jo principus tyrinėjo daug mokslininkų, tačiau mažiau tyrinėta tema - vaikų, turinčių SUP integravimas į bendrosios paskirties grupes. Integracija – tai atstatymas, atsinaujinimas, neįgalaus asmenis įtraukimas, įjungimas į visuomenę, tikėjimas kiekvieno prigimtine teise visapusiškai dalyvauti visuomenės gyvenime. Darbe analizuojami probleminiai klausimai - kokios yra specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčių vaikų įtraukties į bendrosios paskirties grupes galimybės?
Darbo tikslas – Atskleisti specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčių vaikų įtraukties į bendrosios paskirties grupes galimybes, vertinant pedagogų patirtis.
Description:
Relevance of the topic and problem. The educational community is preparing for the provisions of the law on education, which will come into force in 2024, the main goal of this law is accessible education for all. Educational institutions will have to be prepared to accept children with SEN and contribute to creating a supportive environment. However, in order to ensure the smooth integration of children with special educational needs into society, special efforts are needed to make children feel good in the environment around them. However, there is still a lack of awareness that the two most important social groups that influence a child’s successful integration into society are parents and the educational institution. Inclusive education and its principles have been studied by many researchers, but the integration of children with SEN into mainstream groups haven’t been researched as much. Integration means reconstruction, renewal, inclusion of the disabled, integration into society, belief in the inherent right of everyone to participate fully in society. The paper analyses the problematic questions – what are the possibilities of including children with special educational needs in general purpose groups?
Work objective. To reveal the possibilities of inclusion of children with special educational needs in general purpose groups, evaluating the experience of teachers.