Santrauka:
Temos aktualumas/naujumas. Priešmokyklinio ugdymo bendrojoje programoje (2014) teigiama, kad komunikavimas yra vienas iš svarbiausių gyvenimo aspektų, be kurio nei vienas žmogus negalėtų, tobulėti. Gebėjimas bendrauti iš visų žmogaus savybių yra pats svarbiausias (Blandė, Gudelienė, 2018). Pasak J. Starkutės ir I. Neimantės (2021), vis dar pastebima žmonių nuomonė, kad su kūdikiais kalbėtis nereikia, nes jie suaugusiųjų kalbos nesupranta, tačiau kalba pradeda vystytis kūdikiui dar negimus ir smegenų dalis, atsakinga už komunikavimo įgūdžius, yra aktyviausia būtent pirmaisiais gyvenimo metais. Todėl itin svarbu ugdyti komunikavimo ir kalbos įgūdžius nuo pat ankstyvojo vaiko amžiaus.
Tyrimo problema. Kodėl komunikavimo kompetencijos ugdymas(is) svarbus jau ankstyvajame amžiuje? Kaip pagerinti ankstyvojo amžiaus vaikų komunikavimo gebėjimus?
Tyrimo objektas – ankstyvojo amžiaus vaikų komunikavimo kompetencijos ugdymo(si) per žaidimus galimybės.
Tyrimo tikslas. Atskleisti ankstyvojo amžiaus vaikų komunikavimo kompetencijos ugdymo(si) per žaidimus svarbą.
Description:
Relevance/novelty of the topic. The General Curriculum for Pre-school Education (2014) states that communication is one of the most important aspects of life and without it no person could improve. The ability to communicate from all human qualities is the most important (Blandė, Gudelienė, 2018). According to J. Starkutė and I. Neimantė (2021), people still think that it is not necessary to talk to babies because they do not understand adult language, but the language begins to develop before the baby is born and the part of the brain responsible for communication skills is most active in the first years of life. This suggests that it is crucial to develop communication and language skills from an early age.
Research problem. Why is the development of communication competence important at an early age? How to improve the communication skills of early age children?
Research object - opportunities to develop communication skills of early age children through games.
Research objective. To reveal the importance of developing the communication competence of early age children through games.