Santrauka:
Temos aktualumas. Fizinis pajėgumas yra galėjimas atlikti kuo veiksmingiau tam tikrą fizinį darbą ar kitą fizinių pastangų reikalaujančią veiklą (Stonkus, 2002). Anot K. Visagurskienės ir J. Grigonienės (2016) fizinis pajėgumas yra individo sveikatos kokybės rodiklis, kuris atspindi bendrą organizmo prisitaikymą prie fizinio krūvio. Fizinio pajėgumo tyrimas ir vertinimas aktualus planuojant ir įgyvendinant vaikų fizinio ugdymo turinį.
Tyrimo problema – Moksliniais tyrimais įrodyta, kad bėgant metams, Lietuvos vaikų fizinis pajėgumas tolygiai mažėja. Ikimokyklinio ugdymo įstaigose fizinio pajėgumo vertinimas nėra privalomas. Masiniai ikimokyklinio amžiaus vaikų fizinio pajėgumo tyrimai Lietuvoje atliekami tik kas keliasdešimt metų (Birontienė, Budreikaitė, 2014).
Tyrimo objektas – 5-7 metų amžiaus vaikų fizinis pajėgumas ir jo didinimo galimybės lopšelyje-darželyje X.
Tyrimo tikslas – Nustatyti lopšelį-darželį X lankančių 5-7 metų amžiaus vaikų fizinį pajėgumą ir jo didinimo galimybes.
Uždaviniai:
1. Teoriškai pagrįsti 5-7 metų amžiaus vaikų fizinio pajėgumo svarbą ikimokyklinio ugdymo įstaigoje.
2. Atskleisti pedagogų bei tėvų požiūrį į 5-7 metų amžiaus vaikų fizinį pajėgumą ir jo didinimo galimybes.
3. Tyrimų rezultatų pagrindu inicijuoti, organizuoti ir įgyvendinti edukacinį projektą.
Tyrimo metodai - mokslinės literatūros analizė, anketinė apklausa (raštu), testavimas.
Išvados:
1. Fizinio pajėgumo dėka žmogaus organizmas lengviau prisitaiko prie fizinio krūvio. Vaiko fizinio pajėgumo kaitą lemia jo fizinių ypatybių lavėjimas. Fizinės ypatybės turi būti lavinamos kompleksiškai, atsižvelgiant į amžiaus tarpsnių ypatumus.
2. Empirinio tyrimo metu nustatyta, kad lopšelio -darželio X ugdytinių silpniausiai išlavėjusi fizinė ypatybė – ištvermė. Tėvai ir pedagogai sutinka, kad sistemingas vaikų fizinio pajėgumo testavimas ir vertinimas leidžia stebėti vaiko pažangą, bei kryptingai planuoti fizinio ugdymo turinį.
3. Realizavus edukacinį projektą ,,Ištverminguolių maratonas“ pastebėta, kad 5-7 metų amžiaus vaikai noriai įsitraukia į ištvermės lavinimo veiklas. Edukacinio projekto metu vaikai
atskleidė savo fizinius gebėjimus, lavino ištvermę, įgijo teorinių žinių apie ilgiausią lengvosios atletikos bėgimo distanciją.
Darbą sudaro: Santrauka lietuvių ir anglų kalba, lentelių (10) ir paveiklsų (33) sąrašas, sąvokos, įvadas, trys darbo dalys (teorinė, tiriamoji ir projektinė), išvados, literatūros sąrašas (33) ir priedai. Darbo apimtis: 66 puslapiai.
Description:
The relevance of theme. Physical capacity is the ability to perform certain physical work or other activities that require physical effort as efficiently as possible (Stonkus, 2002). According to K. Visagurskienė and J. Grigonienė (2016), physical ability is an indicator of an individual‘s quality of health, which reflects the general adaptation of the body to physical activity. Research and assessment of physical capacity is relevant to the planning and implementation of children‘s physical education content.
Research problem – Research has shown that the physical capacity of Lithuanian children decreases steadily over the years. Assessment of physical capacity in pre- school education institutions is not mandatory. Mass surveys of physical capacity of preschool children in Lithuania are conducted only every few decades (Birontienė, Budreikaitė, 2014).
The object of the research – Physical capacity of 5-7 year old children and possibilities to increase it in kindergarten X.
The aim/goal of the research - To determine the physical capacity of 5-7 year old children attending kindergarten X and the possibilities to increase it.
Objectives of the paper:
1. To theoretically substantiate the importance of physical capacity of 5-7 year old children in pre- school education.
2. To reveal the attitude of teachers and parents to the physical capacity of 5-7 year old children and the possibilities to increase it.
3. Initiate, organize and implement an educational project based on the research results.
Research methods: analysis of scientific literature, questionnaire survey (written), testing.
Conclusions:
1. Physical capacity helps the human body adapts to physical effort. The change in a child‘s physical ability is determined by the development of his physical characteristics. Physical characteristics must be developed in a complex way, taking into account the characteristics of the age groups.
2. During the empirical research it was found that the weakest developed physical feature of the subjects is endurance. Parents and educators agree that systematic testing and assessment of children‘s physical ability allows them to monitor the child‘s progress and plan the content of physical education in a targeted manner.
3. The implementation of the educational project “Endurance marathon“ it was noticed that 5-7 year old children are willing to get involved in endurance training activities. During the educational project, the children revealed their physical abilities, developed endurance, gained theoretical knowledge about the longest running distance in athletics.
The volume of the paper: summary in Lithuanian and English, list of tables (10) and pictures (33), concepts, introduction, three parts of the work (theoretical, research and design), conclusions, references (33) and appendices. Scope of work: 66 pages.