Santrauka:
Vystantis technologijoms ir prieinamumo lygiui, o ypač bepiločių orlaivių technologijai
reikia ieškoti ir parinkti metodikas, kad būtų galima gauti reikiamą rezultatą, kuris tenkintų
gamybinius duomenų panaudojimo rezultatus, taip pat ir moksliniams tiriamiesiems darbams.
Bepiločių orlaivių medžiaga pasiekia ypač aukštus duomenų tikslumo reikalavimus. Gautos
aerofotografinės nuotraukos pasiekia puikią erdvinę skiriamąją gebą, fotogrametrinis duomenų
apdororojimas naudojant programines įrangas, kurios pateikia aukštos kokybės ortofotografinius
žemėlapius, erdvinius paviršiaus ir 3D modelius. Objektų kartografavimas naudojant bepiločius
orlaivius pakeičia tiesioginius geodezinių matavimų metodus. Atlikus surinktų duomenų
apdorojimą dviem būdais nustatyti duomenų apdorojimo privalumai.
Darbo objektas – Bepiločio orlaivio duomenys.
Darbo tikslas – Atlikti bepiločio orlaivio duomenų apdorojimą ir pateikti duomenų
panaudojimą aplinkos tyrimuose.
Darbo uždaviniai:
1. Pagrįsti bepiločių orlaivių naudojimo reglamentavimo pokyčius.
2. Pateikti bepiločio orlaivio gautų duomenų panaudojimo sritis.
3. Palyginti bepiločio orlaivio duomenų apdorojimą skirtingomis programinėmis
įrangomis.
4. Identifikuoti pastatų stogų dangas naudojant valdomąjį ir nevaldomąjį klasifikavimo
būdus.
Darbo rezultatai. Bepiločių orlaivių naudojimo reglamentavimas pakeistas nuo 2021 m.
Pilotui valdančiam bepilotį orlaivį reikalingas registracijos naudojimo pažymėjimas. Bepiločio
orlaivio duomenys apdoroti programinėmis įrangomis: ArcGIS Drone2Map ir Agisoft Metashape
Professional. Pateikti teigiami ir neigiami programinių įrangų bruožai. Pagal ortofotografinio
žemėlapio fragmento vaizdą naudojant valdomąjį ir nevaldomąjį klasifikavimo metodus nustatyti
objektai ir jų rezultatai.
Description:
With the development of technology and the level of availability, and in particular of
unmanned aerial vehicle technology, methodologies need to be sought and selected in order to
obtain the required results to meet the production results of the data, including for research. The
material of unmanned aerial vehicles meets particularly high data accuracy requirements. The
resulting aerial photographs achieve excellent spatial resolution, photogrammetric data processing
using software that provides high-quality orthophotographic maps, spatial surface and 3D models.
Mapping of objects using unmanned aerial vehicles replaces direct methods of geodetic
measurements. After processing the collected data in two ways, the advantages of data processing
were identified.
The object of the paper – Data of unmanned aerial vehicles
The purpose of the paper – Perform data processing using unmanned aerial vehicles and
perform data usage in environmental research.
The tasks of the paper:
1. Justify usage changes of unmanned aerial vechicles regulations
2. Provide areas of application for unmanned aerial vehicle data
3. Compare unmanned aerial vehicle data processing with different software
4. Identify roof coverings in buildings using controlled and uncontrolled classification
methods.
The results of the paper. The usage of the unmanned aerial vehicles regulation has been
changed since 2021. A pilot operating an unmanned aerial vehicle shall be required of a certificate
of use for registration. Unmanned aerial vehicle data processed by softwares: ArcGIS Drone2Map
and Agisoft Metashape Professional.