Santrauka:
J. Zikaro namai - muziejus atviras visuomenei jau daugelį metų: Juozo Zikaro namai pasitiko
skulptoriaus šeimą 1932 m. Vėliau, J. Zikaro namai tapo memorialiniu muziejumi, kuris atvėrė duris
lankytojams 2001 metais lapkričio 18 dieną, skulptoriaus, J. Zikaro 120-mečio proga. 2021 m. name buvo
atlikta kapitalinė restauracija, atnaujinta Juozo Zikaro namų - muziejaus ekspozicija. Muziejus sudarytas iš
šių patalpų: šeimos gyvenamosios patalpos, skulptoriaus dirbtuvė bei prie namo įkurtas sodelis.
Juozo Zikaro name - muziejuje 2021 m. buvo atlikta kapitalinė restauracija, atnaujinta Juozo Zikaro
memorialinė ekspozicija. Po namo restauracijos atlikimo atsirado puiki proga atnaujinti ir J. Zikaro namų -
muziejaus prekės ženklą, bei visą, bendrą vizualinį identitetą - tokiu atvėju, bus susietas visapusiškas
atkūrimo ryšys.
Kuriant vizualinio identiteto dizainą J. Zikaro namams - muziejui, atsižvelgiama į muziejaus istoriškumą
bei lietuvos dailės svarbą naudojant šiuolaikines grafinio dizaino raiškos priemones, taip pritaikant bendrą,
vizualinio identiteto dizainą šiuolaikinei auditorijai.
J. Zikaro namų - muziejaus logotipo pagrindinis akcentas yra Juozo Zikaro inicialai, iš kurių susidaro trys,
vienodi, dinamiški trikampiai, kurie buvo paremti J. Zikaro laikų modernizmo, būtent šis laikotarpis
simbolizuoja plastiškumą, dinamiką, geometrines figūras, tai atsispindi ir J. Zikaro namų - muziejaus
prekės ženkle. Logotipas minimalistinis, subtilus, perteikiantis ne tik J. Zikaro inicialus, tačiau ir apimantis
„Auksinio trikampio” koncepciją. Logotipas sudaromas naudojantis dviejų spalvų paletę, rausvai gelsvą,
kuri perteikia bronzos atspalvį, kadangi J. Zikaras mėgo dirbti su bronza, bei ši spalva yra dominuojanti J.
Zikaro namų - muziejaus eksterjere.
Vizualiniame stiliuje akcentuojama ornamentų grafinė kombinatorika, kuri sudaryta remiantis logotipo
schema. Vizualiniame identitete dominuojantys ornamentai perteikia lietuvių nacionalinę ornamentiką, J.
Zikaro namų - muziejaus istoriškumą bei pritampa prie šiuolaikinės auditorijos.
Bendras vizualinio identiteto dizaino vaizdas subtilus, minimalistinis, žaismingas, perteikiantis gerą
nuotaiką. Vizualinio identiteto dizaino objektai papildo vienas kitą grafinės ornamentikos pagalba, šie
tarpusavyje išlaiko harmoniją.
Apibendrinant, baigiamojo darbo tikslai buvo įgyvendinti atsižvelgus į baigiamojo darbo užduotis,
naudojantis teorine bei analogine analize. Išnagrinėta teorinė medžiaga bei J. Zikaro gyvenimo aplinkybių
informacinė medžiaga, atsižvelgiant į šiuolaikines grafinio dizaino raiškos priemonės, padėjo sukurti
vizualiai tinkamą, vizualinio identiteto dizainą Juozo Zikaro namams - muziejui.
Description:
The J. Zikaras house - museum has been open to the public for many years: Juozas Zikaras home has
welcomed sculptor's family in 1932. Later, J. Zikaras’s house became a memorial museum, which opened
its doors to visitors in 2001. On November 18th, for the occasion of the 120th anniversary of the sculptor
Juozas Zikaras, the house underwent a major restoration and the memorial exposition of Juozas Zikaras
was renewed in 2021. The museum consists of: family living room, the artist's workshop and a garden near
the house.
Juozas Zikaras home - museum in 2021 has had a major restoration done and the memorial exposition of
Juozas Zikaras was renewed. After the restoration of the house, there appeared a great opportunity to renew
the brand of J. Zikaras' home - museum, as well as the entire, common visual identity - in this case, a
comprehensive connection would be connected.
When creating the visual identity design for J. Zikaras home - museum, the history of the museum and
the importance of Lithuanian art are taken into account by using modern means of graphic design
expression, thus adapting the general, visual identity design to the modern audience.
The main accent of J. Zikaras home - museum logo is the initials of Juozas Zikaras, which form three,
identical, dynamic triangles, which were based on the modernism of J. Zikaras' times, it is this period that
symbolises plasticity, dynamics, geometric shapes, that are used in J. Zikaras home - museum brand. The
logo is minimalistic, delicate, conveying not only the initials of J. Zikaras, but also encompassing the
concept of the "Golden Triangle". The logo is created using a two-colour palette, reddish-yellow, which
conveys a shade of bronze, because J. Zikaras liked to work with bronze, and this colour is dominant in the
exterior of J. Zikaras' house - museum.
The visual style emphasises the graphic combinatorics of the ornaments, which is based on the logo
scheme. The ornaments dominating in the visual identity convey the Lithuanian national ornamentation,
the historicity of the J. Zikaras home - museum and fit into the modern audience.
The overall image of the visual identity design is subtle, minimalist, playful, conveying a positive mood.
The objects of the visual identity design complement each other with the help of the graphic
ornamentation, these maintain harmony within each other.
In summary, the objectives of the final work were achieved taking into account the tasks of the final
work, using theoretical and analogous analysis. The analysed theoretical material and information material
of J. Zikaras life’s circumstances, taking into account the modern means of expression of graphic design,
helped to create a visually appropriate, visual identity design for Juozas Zikaras home - museum.