Santrauka:
Temos aktualumas: Vaikai, kuriems diagnozuotas autizmo spektro sutrikimas yra mažiau fiziškai aktyvūs nei sveiki vaikai, o sumažėjusi socializacija ir uždelsta stambiųjų motorinių įgūdžių raida, neigiamai veikia socialinę, emocinę ir fizinę gerovę (Mills et al., 2020). Daugialyje mokslinių straipsnių yra minima, kad autizmo spektro sutrikimas turi įtakos fizinei gerovei, tačiau straipsniuose nėra išskiriama kaip tai būtent veikia koordinaciją, pusiausvyrą bei savarankiškumą.
Tyrimo problema: Kaip žaidimo elementai, integruoti į kineziterapijos procedūras, paveiks vaiko, turinčio autizmo spektro sutrikimą, koordinacijos, pusiausvyros bei savarankiškumo kaitą?
Tyrimo objektas: Vaiko, turinčio autizmo spektro sutrikimą, koordinacijos, pusiausvyros bei savarankiškumo kaita, po kineziterapijos su integruotais žaidimo elementais taikymo.
Tyrimo tikslas: Atlikus atvejo analizę nustatyti kineziterapijos su integruotais žaidimo elementais taikymo poveikį vaiko, sergančio autizmo spektro sutrikimu, koordinacijos, pusiausvyros bei savarankiškumo kaitai.
Tyrimo uždaviniai:
1. Įvertinti vaiko, sergančio autizmo spektro sutrikimu koordinacijos kaitą po kineziterapijos su integruotais žaidimo elementais taikymo.
2. Įvertinti vaiko, sergančio autizmo spektro sutrikimu pusiausvyros kaitą po kineziterapijos su integruotais žaidimo elementais taikymo.
3. Įvertinti vaiko, sergančio autizmo spektro sutrikimu savarankiškumo kaitą po kineziterapijos su integruotais žaidimo elementais taikymo.
Tyrimo metodika ir tiriamasis: Tyrime dalyvavo 6 metų berniukas, kuriam nustatytas autizmo spektro sutrikimas. Tyrimo pradžioje ir pabaigoje buvo vertinama koordinacija- koordinacijos testas vaikams (Korperkoordinationstest KTK), pusiausvyra naudojant vaikų pusiausvyros skalę (modifikuota Berg skalę) ir savarankiškumas naudojant vaikų funkcinio savarankiškumo vertinimo skalę (WeeFIM), tai pat buvo vykdomas stebėjimas. Užsiėmimai vyko tris kartus per savaitę, pirmadienį, trečiadienį ir penktadienį. Iš viso 12 užsiėmimų per 4 savaites. Užsiėmimai truko po 30 minučių.
Rezultatai: Nustatyta kad koordinacija po kineziterapijos užsiėmimų su žaidimo elementais pagerėjo, procentinis pokytis 11,30 proc. Pusiausvyra po kineziterapijos užsiėmimų su žaidimo elementais reikšmingai nepakito, procentinis pokytis 0,476. Savarankiškumas, po kineziterapijos su žaidimo elementais pagerėjo, procentinis pokytis 4,5 proc.
Description:
Relevance of the study: Children with autism spectrum disorder are less physically active than healthy children, and reduced socialization and delayed development of major motor skills have a negative impact on social, emotional and physical well-being (Mills et al., 2020). Many scientific articles mention that autism spectrum disorder affects physical well-being, but the articles do not single out how it affects coordination, balance, and autonomy.
Research problem: How will the elements of the game, integrated into physiotherapy procedures, affect the change in coordination, balance and self-support of a child with autism spectrum disorder?
The object of the study: A change in coordination, balance and self-support of a child with autism spectrum disorder after physiotherapy procedures with integrated play elements.
The aim of the study: The case study determines the effect of game elements integrated into physiotherapy procedures on the change in coordination, balance and self-support of a child with autism spectrum disorder
Tasks of the study:
1. Assess the change in coordination of a child with autism spectrum disorder after the application of physiotherapy with game elements.
2. Assess the balance of a child with autism spectrum disorder after the application of physiotherapy with game elements.
3. Assess the change in the self-support of a child with autism spectrum disorder after the application of physiotherapy with game elements.
Research methodology and subject: The subject involved a 6-year-old boy with autism spectrum disorder. At the beginning and at the end of the study, coordination- coordination test for children (Korperkoordinationstest KTK), balance- using the children's balance scale (modified Berg scale) and self-support- using the Children's Functional Autonomy Assessment Scale (WeeFIM) were assessed, as well as follow-up. Classes were held three times a week, on Monday, Wednesday and Friday. A total of 12 sessions in 4 weeks. Classes lasted 30 minutes.
Results: Coordination after physiotherapy sessions with game elements was found to improve, with a percentage change of 11.30%. The balance after physiotherapy sessions with game elements did not change significantly, with a percentage change of 0.476. Self-support before physiotherapy sessions with game elements scored 87 points, after physiotherapy with game elements the result improved was 91 points, a percentage change of 4.5 percent.