Santrauka:
Temos aktualumas. Fizinis aktyvumas yra svarbus sveikos gyvensenos elementas, kuris yra siejamas su bendra žmogaus sveikata, tam didelę reikšmę turi įgyti įpročiai, kuriuos vaikai pasisemia iš pedagogų ir tėvų/globėjų (Adaškevičienė ir Strazdienė, 2013). Fizinių aktyvumo veiklų metu atliekant pagrindinius fizinio pajėgumo lavinamuosius pratimus formuojami vaikui būtini įgūdžiai, ugdomi vaikų judamieji gebėjimai tokie kaip koordinacija, lankstumas, stiprinami raumenys bei sąnarių raiščiai o tai turi didelę įtaką vaikų laikysenai (Abbass ir Amir, 2017).
Tyrimo problema. Ar ikimokyklinio amžiaus vaikų koordinacija, lankstumas ir laikysena turi sąsajų su pedagogų fiziniu aktyvumu?
Tyrimo objektas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų koordinacijos, lankstumo ir laikysenos bei pedagogų fizinio aktyvumo sąsajos.
Tyrimo tikslas. Nustatyti pedagogų fizinio aktyvumo sąsajas su ikimokyklinio amžiaus vaikų koordinacija, pusiausvyra, laikysena.
Tyrimo uždaviniai:
1. Įvertinti ikimokyklinio amžiaus vaikų koordinaciją, lankstumą ir laikyseną.
2. Nustatyti pedagogų fizinį aktyvumą.
3. Įvertinti pedagogo fizinio aktyvumo sąsajas su ikimokyklinio amžiaus vaikų koordinacija, lankstumu ir laikysena.
Tyrimo metodai. Duomenų rinkimui buvo naudojamas testavimas (laikysena, koordinacija, lankstumas) ir apklausa (fizinio aktyvumo klausimynas, antropometriniai duomenys). Duomenų analizei: Surinkti duomenys skirtingose ikimokyklinio amžiaus vaikų grupėse buvo analizuojami aprašomosios statistikos ir ryšių skaičiavimais. Tyrime dalyvavo 66 tiriamieji iš kurių 6 pedagogai ir 60 ikimokyklinio amžiaus vaikai – po 10 vaikų iš kiekvienos grupės.
Tyrimo rezultatai. Vaikų koordinacija (Z=-0,851, p=0,395) ir viršutinių galūnių lankstumas (χ2=4,811, p=0,090) statistiškai reikšmingai nesusijęs su pedagogų fiziniu aktyvumu. Atlikus Mann-Whitney testą, rezultatai parodė, kad vaikų, kurių pedagogai turėjo aukštesnį fizinio aktyvumo lygį, apatinių galūnių lankstumo (Z=-2,883, p=0,004) ir laikysenos (Z=-3,105, p=0,002) rezultatai buvo statistiškai reikšmingai aukštesni. Siekiant patvirtinti ryšį buvo atlikta koreliacinė analizė, kuri parodė, kad ryšys tarp pedagogo fizinio aktyvumo ir vaikų apatinių galūnių lankstumo (rs=0,462, p<0,001) ir laikysenos (χ2=4,811, p=0,090) yra statistiškai reikšmingai susijęs.
Description:
Relevance of the research. Physical activity is an important element of a healthy lifestyle, which is related to the general health of a person and the habits that children learn from educators and parents / guardians are very important (Adaškevičienė ir Strazdienė, 2013). During the physical activities, the basic physical education exercises develop the skills necessary for the child to develop the children's mobile skills like coordination, flexibility, strengthening muscles and joint ligaments, which has a significant impact on children's posture (Abbass ir Amir, 2017).
Problem of the research. Does the coordination, flexibility, and posture of preschool children have correlation to teachers’ physical activity?
The object of the research. Relationships between coordination, flexibility and posture of preschool children and physical activity of teachers.
The aim of the research. To identify the links between teachers' physical activity and the coordination, flexibility and posture of preschool children.
Tasks of the research:
1. Assess the coordination, flexibility and posture of preschool children.
2. To determine the physical activity of teachers.
3. To evaluate the links between pedagogue's physical activity and the coordination, flexibility and posture of preschool children.
Methods of the research. For data collection: Testing (posture, coordination, flexibility), survey (physical activity questionnaire, anthropometric data). For data analysis: The data collected in different groups of preschool children will be analyzed by descriptive statistics and correlation calculations. The study involved 66 subjects, including 6 educators and 60 preschool children, 10 children from each group.
Results. Coordination of children (Z=-0,851, p=0,395) and flexibility of the upper extremities (χ2=4,811, p=0,090) were not statistically significantly related to physical activity of teachers. Results of Mann-Whitney test showed that flexibility (Z=-2,883, p=0,004) and posture (Z=-3,105, p=0,002) of children whose educators had a higher level of physical activity, results were statistically higher. To confirm the relationship, a correlation analysis was performed, which showed that relationship between teacher's physical activity and children's lower limb flexibility (rs=0,462, p<0,001) and posture (χ2=4,811, p=0,090) is statistically significantly related.