Santrauka:
Baigiamojo darbo tema – ,,XX a ikoninės architektūros reprezentacija įvaizdžio kūrime“. Darbo tikslas yra sukurti meninę įvaizdinę fotosesiją, kurioje ikoniški XX a. architektūros objektai ne tik pasitelkiami kaip įkvėpimo šaltinis, bet identifikavus ir įvaizdžių kūrime panaudojus charakteringiausius pastarųjų bruožus, taip pat netiesiogiai yra edukuojama plačioji visuomenė, skatinamas savarankiškas domėjimasis įvaizdžiuose reprezentuojamais objektais. Tikslui pasiekti buvo išsikelti tokie uždaviniai – apžvelgti ir išsigryninti ikoniškumo, ikoniškos architektūros bei įvaizdžio sampratas išnagrinėti istorinį kontekstą ir šiuolaikinius įvaizdžio dizaino krypties darbus, turinčius sąsajų su architektūra, atlikti XX a. ikoninės architektūros objektų vaizdų turinio analizę ir įvaizdinių meninių fotosesijų formaliąją naratyvinę analizę, sukurti įvaizdžius meninei įvaizdinei fotosesijai, reprezentuojančiai XX a. ikoninę architektūrą ir suformuluoti įvaizdžio, reprezentuojančio architektūrinius objektus, formavimo principus. Darbo problema – surasti būdus ir atpažinimo elementus, kurie reprezentuotų XX a. architektūra, ir panaudoti juos sukuriant įvaizdinę meninę fotosesiją. Šiame darbe kuriamas įvaizdis inspiruotas XX a. ikoninės architektūros, o konkrečiau žymiausių architektų (tokių kaip Džonas Utsonas (John Utzon), Ričardas Rodžersas (Richard Rogers), Peteris Raisas (Peter Rise), Renzas Pjanas (Renzo Piano), Geritas Tomas Rietveldas (Gerrit Thomas Rietveld) ir kitų), kurie atnešė visiškai naujas idėjas ir kitokį pasaulio požiūrio kampą, kad funkcionalumas gali tapti gražus ir įdomus žmogaus akiai. Visi konkretiems įvaizdžiams parinkti komponentai reprezentuoja konkretaus architektūrinio pastato esminius bruožus. Architektūrinės linijos, formos ir siluetai ne tik subtiliai „atgula“ ant žmogaus, bet „reiškiasi“ ir per kūno plastiką, „prasitęsia“ sukurto makiažo ir šukuosenos detalėse, taip pat ir aplinkoje - kuria meninį įvaizdį fotosesijoje. Taip kiekvienu įvaizdžiu pagerbiamas pastatą kūręs architektas. Tyrimo metu buvo atlikta aktualios literatūros analizė, XX a. ikoninės architektūros vaizdų turinio analizė, formalioji ir naratyvinė analoginių įvaizdžių analizė. Kūrybinėje dalyje aprašomas detalus pasiruošimas fotosesijoms – minčių žemėlapių sudarymas, modelių atrankos, suformuoti įvaizdžiai, darbo komanda, bei visos įvaizdžio elementų priemonės, remiantis atliktais tyrimais ir analizėmis.
Description:
The topic of the final work is „Representation of XX century iconic architecture in image creation“. The aim of the work is to create an artistic visual photoshoot in which the iconic twentieth century architectural objects are not only used as a source of inspiration but identification and use of the most characteristic features of the latter in the creation of images also indirectly educates the general public, encourages independent interest in the objects represented in the images. In order to achieve the goal the following tasks were set: to review and refine the historical context of iconicity, iconic architecture and image, to examine the historical context and contemporary works in the field of image design with links to architecture, to perform the analysis of XX century content images of iconic architecture objects and formal narrative analysis of pictorial artistic photoshoots, to create images for artistic pictorial photoshoots representing the 20th century iconic architecture and to formulate the principles of forming an image representing an architectural object. The problem of the work is to find ways and elements of recognition that represent the twentieth century architecture and use them to create a visual art photoshoot. The image created in this work is inspired by the 20th century iconic architecture and more specifically the most famous architects (such as John Utzon, Richard Rogers, Peter Rise, Renzo Piano, Gerrit Thomas Rietveld and others), which have brought completely new ideas and a different angle of approach to the world so that functionality can become beautiful and fun for the human eye. All components selected for specific images represent the essential features of a particular architectural building. Architectural lines, shapes and silhouettes not only subtly „lie“ on a person but also „manifest“ through body plasticity, „continues“ in the details of the created make - up and hairstyle, as well as in the environment - creates an artistic image in the photoshoot. In this way, the architect who created the building is honored in every image. The following analysis were performed during this research: analysis of relevant literature, the analysis of the content of images of iconic architecture of the 20th century, the formal and narrative analysis of analogue images. The creative part describes the detailed preparation for photoshoots - mind mapping, model selection, formed images, work team, and all the elements of image elements based on the research and analysis.