Santrauka:
Suformuluota baigiamojo darbo tema – „Tvaraus dizaino sprendimai kuriant sceninį įvaizdį muzikos grupei „Aquarium De Clara“ “. Analizuojant pramogų pasaulį galima pastebėti, kad tvaraus dizaino sprendimų – dėvėtų drabužių ir audinių antrinis panaudojimas, perdarymas, transformacija ir kt. sceniniams įvaizdžiams nėra plačiai viešinama žiniasklaidoje, o ir patys atlikėjai retai kada skelbia apie tai viešumoje. Tačiau nemažą įtaką ir nuomonės formavimą visuomenei daro žinomi asmenys – atlikėjai, muzikantai, šokėjai, kadangi neretai auditorija susitapatina su žinomų žmonių nuomonėmis. Todėl, muzikos industrija gali tapti puikia terpe skleisti tvarumą kaip mados pasaulio neišvengiamybę. „Konceptuali mada labiau egzistuoja kaip akcentas – kūrėjo požiūrį pristatantis objektas, tačiau jis veikia žmones kaip traukos objektas. Arba kaip reklama, kurios mada niekada nevengė. Tvarumas joje gali atsirasti ne per medžiagiškumą ar vizualumą, bet per skelbiamą socialinę žinią“ (L.Kvašytė, 2021).
Baigiamajame darbe išsikeltas tikslas – remiantis tvaraus dizaino sprendimais sukurti sceninį įvaizdį muzikos grupei „Aquarium De Clara“, kurį pritaikytų ne tik pasirodymuose, bet ir muzikinių kūrinių viršeliams reprezentuoti, grupės pasirodymų plakatams kurti ir viešinti. Tikslui pasiekti išsikelti uždaviniai apžvelgti įvaizdyje pritaikomus tvaraus dizaino sprendimus, ir jų sklaidą istoriniame ir šiuolaikiniame scenos atlikėjo kontekste. Pasitelkus vieno atvėjo analizės metodą apžvelgti muzikinės grupės „Aquarium De Clara“ sklaidą socialinėje erdvėje ir išanalizuoti pateiktą repertuarą, anketinės apklausos būdu išsiaiškinti grupės ir visuomenės nuomonę apie tvaraus dizaino sprendimų panaudojimą sceniniame įvaizdyje. Sukurti tvaraus dizaino sprendimais ir repertuaru paremtą sceninį „Aquarium De Clara“ grupės įvaizdį bei jį atskleisti įvaizdinėje – meninėje fotosesijoje.
Darbo objektu tapo tvaraus dizaino sprendimai įvaizdyje.
Baigiamojo darbo kūrybinėje dalyje išgryninta kūrybinė konsepcija remiantis mokslų daktaro, įvaizdžio dizaino mokyklos „Bogomolov image school“ vadovo ir įvaizdžio dizainerio K. Bogomolovo atlikėjo įvaizdžio kūrimo algoritmu, kuris padėjo suformuoti visus svarbius įvaizdžio dedamuosius kriterijus pasiruošiant įvaizdinei – meninei užsakovo fotosesijai. Fotosesijos metu siekiama atsakyti į išsikeltą probleminį klausimą: ar muzikos atlikėjų sceninis įvaizdis paremtas tvaraus dizaino sprendimais skatintų auditoriją domėtis tvaria mada. Todėl remiantis esamu užsakovo – muzikinės grupės repertuaru ir tvaraus dizaino sprendimais sukuriamas tvarus sceninis įvaizdis, su kuriuo kuriamos muzikinius kūrinius ir grupę reprezentuojančios fotografijos būsimiems pasirodymams viešinti socialiniuose tinkluose.
Description:
Formulated topic of the final work – ,,Sustainable design solutions for the Stage Image of the Band ,, Aquarium De Clara‘‘. Analyzing the entertainment world, we can spot sustainable design solutions such as reuse of used clothing and fabrics, clothing makeover, transformation etc.. Stage images are not widely publicized in the media and the performers themselves rarely accounce it in public. However, well-known people such as performers, musicians, dancers have a significant influence on the formation of opinion, because the audience often identifies with the opinion of famous people. Therefore, the music industry can become a great way to spread sustainability as an inevitability of the fashion world. „Conceptual fashion exists more as an accent – an object that presents the developer‘s point of view, but it acts on people as an object of attraction. Or as an advertisement that fashion world has never avoided. Sustainability in it can arise not through materiality or visuality, but through the proclaimed social message‘‘ (L.Kvašytė, 2021).
The set goal in the final work – to create a stage image for a music group „Aquarium De Clara“ based on sustainable design solutions, which would be applied not only in performances but also to represent the covers of musical works, to create and publicize group posters. To achieve the goal tasks set to review image-based sustainable design solutions and their dissemination in the historical and contemporary context of the performer. To review the spread of the musical group „Aquarium De Clara“ in a social space using a one-case analysis method and to analyze the presented repertoire, to find out the opinion of the group and the society about the use of sustainable design solutions in the stage image by means of a questionnaire survey. Create a stage image for the „Aquarium De Clara“ band based on sustainable design solutions and repertoire and reveal it in a visual – artistic photo session.
The object of the final work has become sustainable design solutions in the image.
In the creative part of the final work, the refined creative concept is based on the image creation algorithm of the doctor of sciences, head of the ''Bogomolov image school'' and image designer K.Bogomolov, who helped to form all the important components of the image in preperation for the client's artistic photo session. The photo session aims to answer a problematic question: would the stage image of music performers based on sustainable design solutions encourage the audience to take an interest in sustainable fashion. Therefore, based on the existing repertoire of the customers - music group and sustainable design solutions, a sustainable stage image is created, with which photographs representing the musical works and the group are created for publicity of future shows on social networks.