Santrauka:
Baigiamojo darbo tema – „Pradedančiojo menininko profesinė įvaizdžio reprezentacija sociokultūrinėje erdvėje“. Pradedantiesiems menininkams gali būti sunku integruotis socialinėje erdvėje. Todėl žingsnis po žingsnio, jie turi atrasti save, apmąstyti kokį turinį nori kurti bei kokią žinutę perteikti auditorijai. Taip pat yra svarbu akcentuoti ir profesinį įvaizdį, kuris gali atskleisti ne tik menininko profesinius gebėjimus, bet ir mokėjimą komunikuoti, pristatyti save ir savo sugebėjimus, visuomenei, pasitelkiant į pagalbą tinkamiausias šių dienų vaizdines priemones.
Darbo tikslas yra sukurti įvaizdžius pradedantiesiems menininkams integracijai sociokultūrinėse erdvėse. Tikslui pasiekti iškelti uždaviniai yra: Išanalizuoti menininko įvaizdžio raidą istoriniame ir šiuolaikiniame kontekste, palyginti užsienio ir Lietuvos menininkų profesinio įvaizdžio pateiktis sociokultūrinėje erdvėje, atlikti užsakovių analizę ir sukurti įvaizdinę/meninę fotosesiją. Darbo problema – atskleisti kokią įtaką pradedančiąjam menininkui turi profesinio įvaizdžio reprezentacija sociokultūrinėje erdvėje. Darbo objektas – menininko profesinis įvaizdis. Šiomis dienomis, sparčiai besivystant technologijoms bei visuomenei tapus pažangesne, atsirado didelis aktualumas save reprezentuoti socialiniuose tinkluose, tokiu būdu žmogus pats renkasi ar jam patinka meno kūrinys ir kadangi socialiniai tinklai apima plačią auditoriją, tas asmuo (kūrėjas) ar jo meno kūriniai tampa daug plačiau matomi visuomenėje. Kadangi visuomenė aktyviai renkasi socialinius tinklus, o jauni menininkai, savo darbų reprezentacijai renkasi socialines platformas tokias kaip „Instagram“, „Facebook“, „Linkedin“ ir pan. Esminė socialinio tinklo savybė – galimybė susikurti profilį, kad būtų galima žmonėms išreikšti save nuotraukomis, tekstiniais pranešimais ir vaizdo įrašais.
Baigiamojo darbo tyrimo metodai – formalioji naratyvinė analizė, motyvacinių laiškų analizė. Formaliojoje naratyvinėje analizėje siekiama išsiaiškinti Lietuvos ir užsienio menininkų profesinio įvaizdžio pateiktis sociokultūrinėje erdvėje. Taikant motyvacinių laiškų analizę siekiama išsiaiškinti užsakovo emocinį, filosofinį ryšį su jų atliekama kūrybine veikla, bei pagal susistemintus duomenis rasti sąsajas su asmeninio įvaizdžio skleidžiama žinute.
Kūrybiniam rezultatui išpildyti atliktas detalus pasiruošimas įvaizdinei fotosesijai, išnagrinėti pirminiai modelio duomenys, suformuoti įvaizdžiai, darbo komanda, priskirtos istorijos, rolės, nurodytas apšvietimas bei anturažas. Kūrybinės dalies rezultatas – atlikta meninė įvaizdinė fotosesija, sukuriant 10 įvaizdžių fotografijas.
Description:
The topic of the final work – „Professional Image Representation of an Emerging Artist in a Socio-Cultural Space. It can be difficult for novice artists to integrate into the social spaces. Therefore, step by step, they have to discover themselves, think about what content they want to create and what message to convey to the audience. It is also important to emphasize the professional image, which can reveal not only the professional skills of the artist, but also the ability to communicate, present oneself and one’s abilities to the public, with the help of the most appropriate visual means of today.
The aims of the final thesis is: Create images for the integration of novice artists in socio - cultural spaces. The tasks to achieve the goals are: To analyze the development of the artist’s image in the historical and contemporary context, to compare the professional image of foreign and Lithuanian artists in the socio-cultural space, to perform the analysis of clients and lastly to create a photo shoot of created artistic image.
The issue of the thesis- to reveal the influence of the depiction of the professional image in the socio - cultural space on the beginning artist. The object of the final work is the professional image of the artist. Nowadays, with the rapid development of technology and the more advanced society, it is very important to represent oneself on social media, so the potential client chooses if they like a work of art by the emerging artist. Because social media has a wide audience, the creator and their art works are becoming much more widely visible in society.
Since our current society actively chooses social media, young artists also chooses such social platforms as Instagram, Facebook, Linkedin and so on to represent their work. An essential feature of a social network is the ability to create a profile that allows people to express themselves through photos, messages, and videos.
Thesis research methods – formal narrative analysis, analysis of cover letters. The qualitative comparative analysis seeks to elucidate the presentation of the professional image of Lithuanian and foreign artists in the socio-cultural space. The aim of the analysis of the interviews is to find out the emotional and philosophical connection of the clients with their creative activities, and to find connections with the message spread by the personal image based on the systematized data. To reach the set creative goal the preparations for the photo shoot were made, the initial data of the models was analysed, work team was chosen, social spaces were assigned and the lighting and the entrance were examines. The result of the creative part is an artistic image photo shoot by creating photographs of 10 images and styles.