Santrauka:
Baigiamojo darbo tema – „Įvaizdžio raiška formuojant fantastinį moters piktadarės paveikslą kino žanro kontekste“.
Dažniausiai kinematografijoje piktadarių vaidmenis įkūnija vyrai. Taip patvirtinami vis dar gajūs visuomenėje vyraujantys stereotipai, kad vyras – stiprus, turintis daug galios, valdingas dominuojantis, nepriklausomas. Tačiau tokius bruožus turintį personažą galėtų įkūnyti ir moteris. Šiame darbe yra kuriami moterų piktadarių įvaizdžiai remiantis ne tik moteriškos lyties Egipto dievybėmis, bet ir vyriškos, kurie paverčiami moteriška, androgeniška personažų versija. Dabartiniame laikmetyje yra peržiūrimos vyrų ir moterų rolės, tiek visuomenėje, tiek kinematografijoje, kuri atspindi pasaulėžiūros virsmus. Siekiama paminti nusistovėjusius lyčių stereotipus ir personažą, pavaizduoti fantastiniame žanre, kuriame moteris galėtų atskleisti piktąją savo prigimtį, įgalinti stiprybės, galios, valdžios bei keršto siekimo idėjas taip dažnai tapatintas su vyriškuoju pradu. Darbe tampa svarbios grimo atlikimo technikos, nes grimas gali padėti sukurti norimą personažą kine ar fotosesijoje. Sukurtų įvaizdžių nuotraukos gali būti panaudojamos grimo studijų reklamai. Tyrimo objektas – Fantastinis moters piktadarės, turinčios antgamtinių galių įvaizdis kinematografijoje. Tyrimo tikslas: remiantis įvaizdžio komponentais ir kinematografija sukurti fantastinius moterų piktadarių įvaizdžius ir juos atskleisti įvaizdinėje – meninėje fotosesijoje. Tyrimo uždaviniai: 1. Apžvelgti moterų piktadarių, turinčių antgamtinių galių, įvaizdžių raidą istoriniame bei šiuolaikiniame kontekste. 2. Formaliosios bei naratyvinės analizės metu išanalizuoti fantastinių moterių piktadarių įvaizdžių raiškos priemones kinematografijos žanre. 3. Remiantis kinematografija ir fantastinių moterų piktadarių įvaizdžio raiškos priemonėmis atlikti įvaizdinę – meninę fotosesiją atskleidžiant moters piktadarės, turinčios antgamtinių galių paveikslą.
Išanalizavus literatūros istorinį bei šiuolaikinį kontekstą pastebima, kad moterys piktadarės buvo vaizduojamos senovės mitologijose, paveiksluose, skulptūrose. Pastebėta, kad kuriant šiuolaikinius filmų personažus, remiamasi senovės mitologijų būtybėmis. Moterų piktadarių personažai fantastiniuose filmuose buvo priklausomi nuo visuomenėje nusistovėjusių stereotipų, tačiau šiomis dienomis kine vis dažniau aptinkama pavyzdžių, kuriuose moterys drąsiai atskleidžia savo piktąja pusę. Formaliosios ir naratyvinės analizės metu atlikus filmų plakatuose vaizduojamų personažų analizę, paaiškėjo, kokios įvaizdžio raiškos priemonės padeda sukurti piktos moters, fantastinį personažą. Kostiume dažniausiai naudojamos standžios medžiagų faktūros tai simbolizuoja valdžios troškimą, stiprybę, pykčio emociją. Pagrindinės meninės raiškos priemonės išskirtos: kontrastas, aštrios linijos, raudonas akcentas, sukeliantis dramatiškumą, žvilgsnis iš apačios, nutolęs nuo realybės grimas. Svarbiausias dėmesys skiriamas portretams. Ivaizdinėje – meninėje fotosesijoje remiantis Egipto mitologijos būtybėmis ir kinematografija sukurta 10 moterų piktadarių įvaizdžių. Atskleidžiama svarbiausia meninės raiškos priemonę, tai kontrastas, kuris būdingas senovės Egiptui.
Description:
The topic of the final work is "Image Expression in the Formation of a Fantastic Image of a Female Villain in the Context of Film Genre."
In cinema, the roles of villains are most often embodied by men. This confirms the still prevailing stereotypes in society that a man is strong, powerful, authoritative, and dominant. However, a character with such traits could also be embodied by a woman. In this work, images of female villains are created based not only on the female deities of Egypt but also on the masculine, androgenic versions of the characters. In the present era, the roles of men and women are being reviewed, both in society and in cinema, which reflects changes in worldviews. The aim is to commemorate established gender stereotypes and characters, to portray a fantastic genre in which a woman could reveal her evil nature, and to empower the ideas of striving for strength, power, and revenge so often identified with masculine origins. Makeup techniques become essential at work because makeup can help create the desired character in a movie or photo shoot. Photographs of the created images can be used to promote make-up studies. The research object is a fantastic image of a female villain with supernatural powers in cinematography. The aim of the research: to create fantastic images of female villains based on image components and cinematography and to reveal them in a visual-artistic photo session. Objectives of the study: 1. To review the development of images of female villains with supernatural powers in historical and contemporary contexts. 2. Formal and narrative analysis of the means of expression of fantastic female villains in the cinematographic genre. 3. To carry out a visual-artistic photo session revealing a picture of a female villain with supernatural powers based on cinematography and means of expressing the image of fantastic female villains.
After analyzing the historical and modern context of literature, it is noticed that female villains were depicted in ancient mythologies, paintings, and sculptures. It has been observed that the creation of modern characters in films is based on the creatures of ancient myths. The characters of the female villains in fantasy films have been dependent on stereotypes in society, but these days there are more and more examples in cinema in which women boldly reveal their wrong side. During the formal and narrative analysis, the analysis of the characters depicted in the movie posters revealed which means of image expression help to create a fantastic character for an angry woman. The textures of rigid materials most often used in the costume symbolize the desire for power, strength, and the emotion of anger. The primary means of artistic expression are distinguished: contrast, sharp lines, a red accent that causes drama, gaze from below and grimace away from reality. The focus is on portraits. In the visual-artistic photo session, 10 images of female villains were created based on Egyptian mythological creatures and cinematography. The contrast is characteristic of ancient Egypt, revealing the most important means of artistic expression.