Santrauka:
Temos aktualumas: Daugelis vaikų su autizmo sutrikimu turi bendrosios motorikos sutrikimų, jiems yra sutrikusi pusiausvyra, koordinacija, netvirta eisena, taip pat yra sutrikusi viršutinių galūnių koordinacija, smulkioji motorika. Autizmo diagnozę turintiems vaikams yra sutrikęs motorinis vystymasis, o tai turi įtakos sensorinei sistemai. Lavinant sensorinę sistemą, galima pagerinti vaikų funkcinę būklę.
Tyrimo problema: Kokia sensorinio lavinimo įtaka vaikų, turinčių autizmo sutrikimą, funkcinei būklei?
Tyrimo objektas: Sensorinio lavinimo įtaka pusiausvyrai, koordinacijai ir smulkiajai motorikai.
Tyrimo tikslas: Ištirti sensorinio lavinimo įtaką vaikų, turinčių autizmo sutrikimą, funkcinei būklei.
Tyrimo uždaviniai:
1. Įvertinti vaikų, turinčių autizmo sutrikimą, pusiausvyros kaitą po sensorinio lavinimo taikymo.
2. Įvertinti vaikų, turinčių autizmo sutrikimą, koordinacijos kaitą po sensorinio lavinimo taikymo.
3. Įvertinti vaikų, turinčių autizmo sutrikimą, viršutinių galūnių smulkiosios motorikos, judesių greičio kaitą.
Tyrimo metodika ir tiriamieji: Tyrime dalyvavo 15 vaikų, kurių amžius buvo 6-7 metai ir kuriems buvo nustatytas autizmo spektro sutrikimas. Taikyti metodai: modifikuota Berg pusiausvyros skalė; pusiausvyros nereikalaujantys koordinacijos mėginiai (pagal Schmitz); BOT-2 testas.
Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai: Modifikuotos Berg skalės rezultatai rodo, kad po kineziterapijos pusiausvyra pagerėjo (p<0,05). Atlikus nereikalaujantį pusiausvyros koordinacijos mėginį po kineziterapijos koordinacija pagerėjo (p<0,05). Atlikus smulkiosios motorikos vertinimą BOT-2 testu, po kineziterapijos smulkioji motorika pagerėjo (p<0,05).
Description:
Relevance: Many children with autism spectrum disorder have general motor disorders, impaired balance, coordination, unsteady gait, poor posture control, as well as impaired upper limb coordination and fine motor skills. Children with a diagnosis of autism have impaired motor development, which affects the sensory system. By developing the sensory system, children’s functional condition can be improved.
The problem of this research: What is the impact of sensory integration on the functional condition of children with autism spectrum disorder?
Object of this research: Impact of sensory integration on balance, coordination and fine motor skills.
The aim: To investigate the impact of sensory integration on the functional condition of the children with autism spectrum disorder.
Goals of the study:
1. To evaluate the change in the balance of children with autism spectrum disorder after the application of sensory integration.
2. To evaluate the change in coordination of children with autism spectrum disorder after the application of sensory integration.
3. To evaluate the change in the fine motor skills and motion speed of the upper extremity of children with autism spectrum disorder after the application if sensory integration.
Methods and subjects: The study included 15 children aged 6-7 years who were diagnosed with an autism spectrum disorder. Methods used: Modified Berg balance scale; Non-equilibrium coordination test; BOT-2 test.
Results: The results of the Modified Berg balance scale show that the average balance score of children after physiotherapy improved (p<0,05). The results of non-equilibrium coordination test after physiotherapy improved (p<0,05). After the evaluation of fine motor skills by BOT-2 test after the application of physiotherapy fine motor skills improved (p<0,05).