Santrauka:
Teorinėje dalyje aptariama produkto samprata ir klasifikavimas,
produktų eksporto motyvai, produkto įvedimo į užsienio rinką būdai/strategijos, etapai ir vartotojo
pasiekiamumas. Analitinėje darbo dalyje pateikiama AB „Vilkyškių pieninė“ produktų analizė,
finansinė Lietuvos ir užsienio pardavimų analizė, potencialios rinkos ir vartotojų analizė. Darbo problema - AB „Vilkyškių pieninė“ nėra bandžiusi eksportuoti produkciją į
Turkijos rinką, tačiau noretų ištirti galimybes plėstis į šia rinką (Jamontaite, Ahmedova, Okumus,
Ozturk, 2017), o pasak Kyrdar ir Karaca (2017) pienas ir pieno produktai yra viena iš pagrindinių
kategorijų renkantis maisto produktus Turkijoje, vidutinis Turkijos pilietis per metus išgeria apie 26
kg pieno. Tad kokius sprendimus reikėtų priimti AB „Vilkyškių pieninė“ produktu įvedimo į
Turkijos rinką procese, kad jis būtų sėkmingas?
Darbo tikslas - nustatyti AB „Vilkyškių pieninė“ produkto įvedimo į Turkijos
galimybes ir pateikti galimus siūlymus.
Description:
The theoretical part discusses the concept and classification of the
product, the motives for the export of products, the ways / strategies of introducing the product to a
foreign market, stages and consumer accessibility. The analytical part of the work presents the
analysis of AB Vilkyškių pienine products, financial analysis of Lithuanian and foreign sales,
potential market and consumer analysis. The main problem of the work - AB Vilkyškių pienine has not tried to export products
to the Turkish market, but would like to explore the possibilities to expand into this market
(Jamontaite, Ahmedova, Okumus, Ozturk, 2017), and according to Kyrdar and Karaca (2017) milk
and dairy products are one when choosing food from the main categories in Turkey, the average
Turkish citizen drinks about 26 kg of milk per year. So what decisions should be made in the
process of introducing the products of AB Vilkyškių pienine to the Turkish market in order for it to
be successful?
The aim of the work is to determine the possibilities of introducing the product of AB
Vilkyškių pienine to Turkey and to submit possible proposals.