Santrauka:
Temos aktualumas. Geros pradžios programoje (2001), teigiama, kad labai yra svarbi natūrali kalba, kuri gimsta tada, kai yra šnekama. Girdėdamas artimųjų žmonių kalbą, žaisdamas, stebėdamas aplinką, vaikas susipažįsta su žodžių reikšmėmis, mokosi tarti garsus, žodžius, pradeda kalbėti frazėmis ir sakiniais. Naudodamas kalbą vaikas žodžio pagalba įvardija daiktus, kas yra labai svarbus vaiko vystymosi etapas, nes mokydamasis kalbos, vaikas įgyja ne tik bendravimo, bet ir pažinimo įrankių. Vienas iš svarbiausių būdų ugdyti vaikų kalbą ankstyvoje vaikystėje ir vėlesniais metais – nuolatinis bendravimas su vaikais taisyklinga, aiškia, turtinga, bet neįmantria kalba.
Darbo objektas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų komunikavimo kompetencijos ugdymas.
Darbo tikslas. Nustatyti kalbėjimo sutrikimų turinčių ikimokyklinio amžiaus vaikų komunikavimo kompetencijos ugdymosi būdus.
Darbo uždaviniai:
1. Teoriškai pagrįsti ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių kalbos sutrikimų, komunikavimo kompetencijos ugdymosi būdus.
2. Atlikti tyrimą, kurio tikslas išsiaiškinti pedagogų žinias apie vaikų kalbos sutrikimus.
3. Suplanuoti ir realizuoti edukacinį projektą ikimokyklinėje įstaigoje „X“
Darbo metodai.
1. Mokslinės literaturos analizė, kurios tikslas atskleisti ikimokyklinio amžiaus vaikų turinčių kalbos ir komunikavimo sutrikimų ugdymo būdus.
2. Apklausa (žodžiu), kurios tikslas atskleisti pedagogų kompetencijas apie ikimokyklinio amžiaus vaikų turinčių kalbos ir komunikavimo sutrikimus.
Išvados. Tyrimo rezultatai parodė kad komunikavimo gebėjimai priklauso nuo vaiko charakterio savybių, nuotaikos svyravimų, tikslingai organizuotų interakcijas skatinančių žaidimų, organizuotų bei individualių pokalbių. Pedagogai išskiria tai, kad didelę įtaką vaiko komunikavimo gebėjimų vystymuisi turi ir glaudus vaikų ryšys su tėvais. Galima pabrėžti, kad ir įvairių specialistų pagalba turi didelę įtaką vaikų komunikavimo gebėjimų vystymuisi. Taip pat svarbu bendrauti ir su kitų ikimokyklinių įstaigų pedagogais. Tai leidžia pasidalinti darbo patirtimi šioje srityje.
Darbą sudaro: literatūros šaltinių analizė, tiriamoji dalis, edukacinio projekto aprašymas, 48 puslapiai, 1 lentelė, 48 literatūros šaltiniai.
Description:
Topicality:.The Good start program (2001) states that natural speech is very important and it is born in normal everyday conversations. By listening to conversations between relatives, playing, observing the environment a child gets to know the meaning of words, learns to pronounce, starts using phrases and speaking in sentences. Learning to speak is a very important stage in a child’s development. It helps the child communicate and provides a way to further learn new things. One of the most important ways to foster a child’s speech is interaction with other children. Subject Matter: Speech development of pre-school children The aim: To determine the methods of speech development in children with speech disorders. Objectives: 1. To theoretically justify the educational methods of preschool children with speech disorders. 2. To perform a research which aims to reveal what do teachers know about speech disorders in children. 3. To plan and realize and educational project in a pre-school institute. Research methods: 1. Analysis of scientific literature that talks about the education of preschoolers with speech disorders. 2. A verbal survey to see the extent of a teachers knowledge about educating preschoolers with speech disorders. Conclusions: The results of this paper show that a child’s speech can be affected by their character traits, mood swings, individual conversations and organized games that encourage interactions with others. Experienced teachers make it a point that a child’s close relationship with his or her parents is very important in a child’s speech development. It is important to emphasize that early help by a specialist can make a huge impact on a child’s speech development.. It is also important that teachers who work with these children share their knowledge and methods with other teachers in other preschools. The Thesis consists of: analysis of literature sources, research, description of the educational profject, 48 pages, 1 table, 48 sources of literature.