Santrauka:
Lietuvos ir užsienio šalių rinkoje nėra edukacinių lipdukų riedlentėms, kurie turėtų vertę,
prasmę ir idėją. Riedlenčių dizainai, dažnai nėra pakankamai išvaizdūs, kad sudomintų dabartinį
jaunimą. Taip pat jie neturi jokios reikšmės ar pridėtinės vertės, riedlenčių grafika yra greitai
kintanti ir nepastovi. Dėl šios priežasties, identifikuojama puiki proga tą vertę sukurti lipduko
formoje, ne tik kaip puošmeną, bet ir edukacinę priemonę. Grafiškai riedlentėje akcentuojamas
edukacinis dizainas tampa saviraiškos priemonė, galinti teigiamai formuoti paauglių požiūri į
gamtą ir skleisti gamtosaugos žinią.
Išanalizavus grafikos stilistiką pastebėta, kad piešiant grafiką atsižvelgiama į atpažįstamas
paukščio detales. Paukščiai vaizduojami skirtingose pozose, skirtingais spalvų variantais, kurie
atsikartoja serijoje. Lankstinuke pateikiama paukščio reprezentacija suasmeninti ir sudominti
vartotoją su to tipo riedlente ar longboard‘u.
Atrandami nauji informacijos perteikimo būdai. Siekiama sudominti paauglius pažinti
Lietuvos gamtą, nykstančius Lietuvos Raudonosios knygos paukščius. Tokia informacija yra
pateikta tik mokslinėse knygose, mažai išplėtota ir gan sunkiai pasiekiama jaunimui, akį
traukiančiu formatu. Atrandami nauji būdai, kaip pateikti informaciją su grafiniu riedlentės
lipduku ir lankstinuku. Lankstinukas kuriamas supažindinti žmogų apie paukštį kuris yra
pavaizduotas ant riedlentės dizaino. Tiriamojo darbo naujumas pasireiškia atrandant naują
savaiminio savišvietos paauglių tarpe metodą, pasitelkiant edukacinius lipdukus. Siekiama sukurti
grafinį lipduką riedlentėms su pridėtine verte. Su šiuo lipduku skleistų žinią, kokia yra Lietuvos
gamtos svarba.
Description:
There aren’t any educational stickers for skateboards within the Lithuanian or Worldwide
markets which would have value, meaning and an idea. Skateboard designs often are not visibly
appealing enough, to really raise the interest of young people. They also do not have any meaning
or added value, skateboard graphics are rapidly changing and volatile. Because of that, a great
opportunity is identified to create that value in the form of a sticker, not only as a decoration, but
also as a tool for education. Graphically emphasized educational design on a skateboard becomes
a self-expression measure, which can positively change adolescents’ attitudes towards nature and
help to spread the message of nature protection.
After analyzing the stylistics of the graphics, it was noticed that the recognizable details of
the bird are taken into account when drawing. The birds are depicted in different poses, different
color variants that are represented in the series. The leaflet provides a representation of the bird to
personalize and interest the customer with that type of skateboard or longboard.
New ways of conveying information are being discovered. The aim is to interest teenagers
in getting to know Lithuanian nature and the endangered birds of the Lithuanian Red Data Book.
Such information is provided only in scientific books, is underdeveloped and rather difficult to
introduce to young people in an eye-catching format. New ways on how to present information
with graphic skateboard sticker and a leaflet are identified. The leaflet is created to educate a
person about the bird that is present of the design of the skateboard. The novelty of the research
work has manifested in the discovery of a new method of self-education among adolescents, using
educational stickers. The aim is to create a graphic sticker for skateboards with added value, as
well as to spread the message about the importance of Lithuanian nature.