Santrauka:
Tyrimo aktualumas: COVID-19 viruso sukelta pandemija neigiamai įtakojo odontologinių paslaugų sektorių pasauliniu mastu, taip pat ir Lietuvoje. Dėl šios priežasties, daugybei pacientų odontologinė pagalba nebuvo suteikta laiku, pacientai patyrė sveikatos ir finansinių nuostolių.
Tyrimo problema: Kokia pacientų patirtis, siekiant gauti odontoligines paslaugas COVID-19 pandemijos metu Lietuvoje?
Tyrimo objektas: pacientų nuomonė apie odontologinių paslaugų prieinamumą COVID-19 pandemijos metu Lietuvoje.
Tyrimo tikslas: atskleisti pacientų nuomonę apie odontologinių paslaugų prieinamumą COVID-19 pandemijos metu Lietuvoje.
Tyrimo uždaviniai:
1. Aprašyti odontologinių paslaugų įvairovę.
2. Teoriškai pagrįsti COVID-19 įtaką odontologinių paslaugų prieinamumui.
3. Nustatyti pacientų nuomonę apie Lietuvoje įvestą karantiną COVID-19 pandemijos metu.
4. Atskleisti pacientų patirtį, siekiant patekti pas gydytoją odontologą COVID-19 pandemijos metu Lietuvoje.
Tyrimo metodika: Siekiant atskleisti odontologinių paslaugų prieinamumą Lietuvoje COVID-19 pandemijos metu, bei nustatyti, kokia yra pacientų patirtis, buvo pasirinktas kiekybinis duomenų tyrimo metodas, pateikiant respondentams anketines apklausas socialinėje erdvėje. Tokį pasirinkimą lėmė tai, jog naudojamas kiekybinio tyrimo metodas suteikia galimybę apklausti didelį skaičių žmonių, yra patogus naudoti, nereikalauja daug laiko, o gautus rezultatus nesunku susisteminti ir išanalizuoti.
Tyrimo rezultatai: išanalizavus anketinės apklausos duomenis, paaiškėjo, jog didžioji dalis, karantino metu odontologinio gydymo siekusių respondentų patirtis yra neigiama. Odontologinių paslaugų prieinamumas karantino metu tapo sudėtingesnis, neretais atvėjais finansiškai brangesnis, bei siekiant patekti pas gydytoją odontologą, reikėjo ilgiau laukti vizito. Taip pat, tyrimo dalyviai atskleidė, jog karantino laikotarpiu patekimas pas gydytoją sukėlė daugiau streso.
Tyrimo išvados: apibendrinus galima daryti prielaidą, jog COVID-19 viruso įtakotas ir šalyje įvestas karantinas, tyrime dalyvavusiems asmenims, sukėlė daug neigiamų emocijų. Odontologinių paslaugų prieinamumas tapo sudėtingesnis, respondentai patyrė sveikatos bei finansinių nuostolių. Taip pat, dėl pandeminės padėties, odontologijos klinikos taikė griežtus higienos reikalavimus pacientams.
Description:
Relevance of the research: The pandemic caused by the COVID-19 virus had a negative impact on the dental services sector worldwide, as well as in Lithuania. As a result, dental care was not provided in a timely manner to many patients, also patients suffered health and financial losses.
Research problem: What is the experience of patients in order to receive dental services during the COVID-19 pandemic in Lithuania?
Object of research: patients opinion about the availability of dental services during COVID-19 in Lithuania.
The aim of the research: to reveal the opinion of patients about the availability of dental services during COVID-19 in Lithuania.
Research tasks:
1. Describe the variety of dental services.
2. To theoretically substantiate the influence of COVID-19 on the availability of dental services.
3. To determine opinion of patients about the quarantine introduced in Lithuania during the COVID-19 pandemic.
4. To reveal the experience of patients in order to get to the dentist during the COVID-19 pandemic in Lithuania.
Research methodology: In order to reveal the availability of dental services in Lithuania during the COVID-19 pandemic, and to determine the patients experience, a quantitative data research method was chosen by providing respondents with questionnaires in the social space. This choice was due to the fact, that the method of quantitative research used allows to interview a large number of people, is easy to use, does not require much time, and the obtained results are not difficult to sustemize and analyze