Santrauka:
Tumosos, Remigijaus profesinio bakalauro baigiamasis darbas “Linguistic Peculiarities in Slogans” („Lingvistinės šūkių ypatybės”). Baigiamojo darbo vadovė lektorė Ieva Brazauskaitė-Zubavičienė, Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Kalbų centras, Kaunas, 2021. Baigiamojo darbo apimtis 52psl., darbe panaudoti 25 šaltiniai.
Baigiamojo darbo objektas yra įvairūs (reklaminiai, politiniai, verslo) šūkiai. Pagrindinė šio darbo problema yra kokios lingvistinės ypatybės yra naudojamos kuriant politinius bei verslo šūkius.
Baigiamojo darbo uždaviniai: teorijos šaltinių pagalba nustatyti kokios yra lingvistinės šūkių ypatybės; išnagrinėjus 80 politinių ir 80 verslo šūkių nustatyti kokios lingvistinės šūkių ypatybės yra vartotinos juose; gautus rezultatus palyginti ir padaryti išvadas. Baigiamąjį darbą sudaro dvi pagrindinės dalys: teorinė ir praktinė. Teorinėje dalyje apžvelgiami šaltiniai kurie nustato bei apibūdna lingvistines šūkių ypatybes. Praktinėje dalyje analizuojamos politinių bei verslo šūkių reklaminės ypatybės.
Mokslinio tyrimo metodologija: išanalizavus teorinius šaltinius, buvo nustatyta, kad šūkiai yra kuriami naudojant semantines bei fonetines ypatybes. Kitas žingsnis buvo nustatyti kokios semantinės bei fonetinės ypatybės yra taikomos verslo ir politiniuose šūkiuose. Tyrimo metu bus vykdoma lyginamoji lingvistinė verslo ir politinių šūkių analizė. 80 verslo ir 80 politinių šūkių buvo atrinkti iš įvairių tinklalapių tyrimo vykdymui.
Išvados: Lingvistinio tyrimo rezultatai atskleidžia, kad iš 80 atrinktų politinių šūkių, 41 šūkis buvo sukurtas naudojantis semantinėmis lingvistinėmis ypatybėmis (populiariausia: metaforos) bei 39 šūkiai fonetinėmis ypatybėmis (populiariausia: aliteracija ir rimas). Verslo šūkiai: 55 šūkiai buvo sukurti naudojantis semantinėmis lingvistinėmis ypatybėmis (populiariausia: hiperbolė), bei 25 šūkiai buvo sukurti naudojantis fonetinėmis ypatybėmis (populiariausia: aliteracija).
Description:
Tumosa, Remigijus “Linguistic peculiarities in slogans” Professional Bachelor Thesis. Scientific advisor, lecturer/associate professor Ieva Brazauskaitė-Zubavičienė, Kaunas University of Applied Sciences, the Language Centre of the Faculty of Arts and Education. Kaunas, 2021. The paper includes 52 pages, 25 references.
The subject matter of the PBT is various political business and business political slogans.
The PBT aims to identify the linguistic peculiarities of slogans found in business and political advertisements. The objectives are: descriptive analysis of linguistic slogan peculiarities; to reveal the linguistic feature peculiar in business and politics related slogans.
The paper consists of two main parts: theoretical and practical.
The research methodology: after analyzing the theoretical sources, it was found that slogans are created using semantic and phonetic features. The next step was to determine which semantic and phonetic features are applied in business and political slogans. The study will include a descriptive and a comparative linguistic analysis of business and political slogans. 80 business and 80 political slogans were selected from various websites for the study.
Conclusions: Political slogans were built using 41 semantic devices (metaphors being the most popular: 15 examples) and 39 phonetic devices (rhyme and alliteration being most popular). Business slogans were built using 55 semantic devices (hyperbole being the most popular) and 25 phonetic devices (alliteration being the most popular)